طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ ریش ریش شده خوشمزه

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

یکی دیگر از غذاهای دلچسب سنتی نیز می باشد. معمولا در فصل تابستان با آمدن میوه آلبالو فکر تهیه آلبالو پلو به ذهن می رسد. البته ناگفته نماند که از آلبالو میتوان استفاده های زیادی کرد مانند: چای آلبالو، چیز کیک آلبالو، کیک آلبالو و همینطور ترشی آلبالو و یا سراب آلبالو … آلبالو معمولا به همراه گوشت قیمه ای و یا گوشت چرخ کرده نیز میباشد. در پارسی دی قصد داریم که  دستور پخت آلبالو پلو با مرغ ریش ریش را برای شما دوستانی که طعم گوشت قرمز را نمیپسندید آماده کنیم تا شما دوستان هم از آلبالو پلو نوش جان فرمائید و از طعم متفاوت این قاطی پلو به نام آلبالو پلو با مرغ نیز لذت ببرید. در پارسی دی همراه ما باشید برای تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش ریش.

مواد لازم 

برنج۴ پیمانه
آلبالو۵۰۰ گرم
شکر۱ فنجان
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۱ فنجان
خلال پسته و بادام۱ فنجان
روغن مایعبه میزان لازم
آببه میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

 

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

مرحله اول: برنج

ابتدا برنج را شسته و به مقدار لازم بر رویش آب بریزید و زمان دهید تا به همراه نمک چند ساعتی خیس بخورد. سپس در یک قابلمه تا نیمه آب بریزید و  روغن اضافه کنید زمان دهید تا آب جوش آید و برنج را در آب بریزید و کمی که نرم شد برنج را آبکش کنید. کنار بگذارید.

مرحله دوم: آلبالو

آلبالو ها را شسته و سپس هسته آلبالو ها را به کمک هسته گیر بگیرید و دم آنها را هم بگیرید. به همراه شکر تفت دهید تا از ترشی در بیاید و مقداری از خلال ها را با آلبالو هم بزنید و مقداریش را برای تزئین نگه دارید.

مرحله سوم: مرغ

مرغ را به همراه پیاز و ادویه و کمی روغن و مقداری آب در یک قابلمه بریزید و هم بزنید و زمان دهید تا مرغ پخته شود و سپس مرغ را از قابلمه در بیاورید و ریش ریش کنید.

مرحله چهارم: دم گذاشتن

در این مرحله یک قابلمه را برداشته و کف آن را روغن بریزید و مقداری از برنج را زعفرانی کنید و در کف قابلمه بریزید و آلبالو ها را به همراه مرغ ریش ریش شده بریزید و در آخر برنج سفید را هم بریزید. درب قابلمه را بگذارید. حرارت را کم کنبد. زمان دهید تا برنج دم بکشد و بعد از پایان ۱ ساعت آلبالو پلوی شما به همراه مرغ آماده است تا در ظرف مورد نظر سرو کنید و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با مرغ

  1. می توانید برای تهیه آلبالو پلو از مربای آلبالو نیز استفاده نمائید.
  2.  به آلبالو آب اضافه نکنید.
  3. می توانید برای تزئین از آلبالو و مرغ نگه دارید.
  4. میتوانید به جای سینه مرغ از ران مرغ نیز استفاده کنید.
  5.  می توانید قسمت زعفرانی را با تخم مرغ و ماست مخلوط کنید تا ته چین شود.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه