طرز تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش شده مجلسی و خوشمزه برای 6 نفر

دستور پخت فسنجون با مرغ ریش ریش

طرز تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش

 

فسنجون با مرغ ریش ریش یکی از روش های تهیه فسنجون می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید برای مهمانی و مجالس خود تهیه کنید. فسنجون از جمله خورشت های پر طرفدار در ایران می باشد که می توانید به سادگی تهیه کنید. شما می توانید بنا به ذائه خود میزان ترشی و شیرینی فسنجان را تنظیم کنید. ولی تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش سرو راحتی دارد و به دلیل داشتن مرغ ریش ریش غلیظ تر نیز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش شده 

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • گردو ۴۰۰ گرم
  • رب انار ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ باید سینه مرغ را به همراه یک پیاز پوست گرفته و ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و روی مرغ آبجوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود. بعد از پخت مرغ سینه مرغ را از آب خارج کنید و مرغ را بعد از خنک شدن ریش ریش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی گردو

در ادامه گردو ها را خرد کنید و به همراه آسیاب یا چرخ گوشت بزنید تا پودر و له شود. سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهید. دقت کنید گردو ها را زیاد تفت ندهید وگرنه تلخ می شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز دیگر را رنده ریز بزنید و داخل قابلمه کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود و بعد مرغ ریش شده را به همراه گردو و زعفران و رب انار اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به خوبی مخلوط شود.

مرحله چهارم: پخت فسنجون با مرغ ریش ریش

روی خورش فسنجون با مرغ ریش ریش آب سرد به همراه چند قطعه یخ اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا خورش جا افتاده و غلیظ شود. در انتها مزه خورش را تست کنید و شکر را اضافه کنید و بگذارید برای ۱ ساعت دیگر خورش پخته شود. در انتها بعد از غلیظ شدن خورشت آن را داخل ظرف سرو بریزید و با گردو تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش مجلسی

  1. می توانید آب مرغ را نگه دارید و برای تهیه سوپ و یا عصاره مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه مقدار گردو را کم و زیاد کنید.
  3. می توانید از سینه و ران مرغ استفاده کنید و بعد از پخت آن را ریش ریش کنید.
  4. افزودن آب یخ و یخ باعث می شود گردو ها را به روغن بیفتد.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه

  • رویا ۲ سال پیش

    به به 🤤😋

    پاسخ