طرز تهیه پای آلبالو ساده و خوشمزه با آلبالو و شهد مربای آلبالو

طرز تهیه پای آلبالو

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است که مانند دیگر پای ها تهیه می شود ولی با آلبالو، شما برای تهیه این پای خوشمزه باید یک خمیر یا کراست را آماده کنید بعد مواد را داخل آن گذاشته و بگذارید در فر تا پخته شود. طعم پای آلبالو به واسطه داشتن آلبالو ترش و شیرین است شما اگر در فصلی بودید که هوس پای آلبالو کردید ولی آلبالوی تازه در دسترس نداشتید از مربای آن نیز می توانید استفاده کنید. پای آلبالو گزینه مناسبی برای یک عصرانه دلچسب به همراه چای می باشد و یا می توانید این پای را برای مهمانی و دورهمی خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی پای آلبالو با شهد مربای آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲۵۰ گرم
کره سرد۱۵۰ گرم
پودر شکر۳ ق سوپ خوری
وانیل۴ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس
آب سرد۳ ق سوپ خوری
آرد سوخاریکمی

مواد لازم برای مواد میانی

آلبالو هسته گرفته۵۰۰ گرم
شهد مربای آلبالو۱/۲ پیمانه
آرد ذرت۳ ق سوپ خوری

طرز تهیه پای آلبالو با شهد مربای آلبالو

مرحله اول: تهیه خمیر پای

برای تهیه پای باید کره کاملا سرد باشد، کره را خرد کنید و به همراه آرد داخل غذاساز ریخته تا مانند خرده نان دربیاید اگر غذاساز ندارید می توانید از نوک انگشت برای تهیه خمیر استفاده کنید فقط دقت کنید نباید خمیر گرمای دست را حس کند در ادامه شکر و نمک و وانیل را اضافه کنید و با غذاساز چند پالس بزنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر پای

آب سرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید تا جایی که شبیه یک خمیر وسط کاسه غذاساز جمع شود وقتی به این مرحله رسید دستگاه را خاموش و یا ورز دادن را تمام می کنیم خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

آلبالو ها را شسته و هسته آن را خارج کنید سپس به همراه شهد مربا و آرد ذرت مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به غلظت برسد سپس از روی حرارت بردارید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت پای آلبالو

روی سطح کار کمی آرد ذرت پاشیده و ۲/۳ از خمیر را با وردنه پهن کنید و داخل ظرف یا قالب تارت یا پای که از قبل چرب شده قرار دهید و با چنگال چند تا سوراخ ایجاد کنید تا پف نکند سپس کمی آرد سوخاری بپاشید تا رطوبت مواد میانی را بگیرد و بعد مواد میانی را ریخته و با مابقی خمیر شکل دلخواه را دربیاورید و روی پای بکشید سپس با یک زرده رومال بزنید و در فر از قبل گرم شده در دمای ۲۰۰ درجه ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا پخته شود بعد از پختن و خنک شدن از قالب خارج و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای آلبالو

  1. بسته به نوع آرد شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد پس آب سرد را یکباره نریزید.
  2. برای تعادل در مزه مواد میانی نوک ق چای خوری آبلیمو تازه می توانید اضافه کنید.
  3. می توانید پای آلبالو را در قالب های تک نفره تهیه کنید.
  4. اگر قالب مخصوص ندارید می توانید از یک قالب پیرکس یا سرامیکی که قابلیت فر دارد استفاده کنید.
  5. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پای آلبالو ساده و خوشمزه با آلبالو و شهد مربای آلبالو
5 (100%) 3 votes