طرز تهیه ران مرغ دروغین خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی و پنیر پیتزا

طرز تهیه مرغ دورغین

 

یک غذای خیلی خوشمزه و متفاوت می باشد. همان طور که از اسم این غذای خوشمزه مشخص است در دید اول فکر می کنید که ران مرغ سوخاری است ولی موقع خوردن متوجه می شوید که کاملا چیز دیگری هست به همین خاطر این اسم بامزه را روی این غذا گذاشتند.می توانن گفت حتی از ران مرغ سوخاری خوشمزه تر می باشد. طرز تهیه بسیار راحت و آسانی دارد. این غذا را همه سنین دوست خواهند داشت مخصوصا کودکان که غذاهای سوخاری دوست دارند. این غذا برای مهمانی های شما بسیار مناسب و راحت می باشد. امروز قصد داریم تا طرز تهیه مرغ دروغین را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. همرا ما باشید.

مواد لازم 

ران مرغ۶ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
آرد ذرت۲ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
پاپریکا۱ ق مربا خوری
آویشن۱ ق چای خوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
آرد سفیدبه مقدار لازم
آرد سوخاریبه مقدار لازم
عصاره مرغبه مقدار لازم
پودر پیاز، پودر سیر، نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ران مرغ دروغین با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مرغ ها را بشورید. سپس قابلمه مناسبی را با ۱ لیوان آب روی حرارت قرار دهید. بعد مرغ ها را همراه با نمک و فلفل سیاه داخل آب بریزید و اجازه دهید مرغ ها بپزند. سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه جداگانه قرار دهید تا پخته شود. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها را از آب خارج کنید و پوست آن را بگیرید و با گوشتکوب له کنید تا پوره شود و کنار گذشته تا خنک شود. در کاسه ی مقداری آرد سفید و در ظرف دیگر پودر سوخاری بریزید و در ظرف دیگر تخم مرغ هارا بشکنید و آن ها را هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ ها

بعد از پخته شدن مرغ ها آن ها را در ظرفی قرار دهید و استخوان مرغ را جدا کنید. سپس استخوان های مرغ را تمیز کنید و خوب بشورید سپس خشک کنید و کنار قرار دهید. زیرا به استخوان ها نیاز داریم. مرغ های جدا کرده را با دست ریز کنید و آن ها را به سیب زمینی های پوره شده اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد دیگر

در این مرحله نوبت اضافه کردن آرد ذرت یا آرد سوخاری با نمک، فلفل، آویشن، پاپریکا و پنیر پیتزا می باشد. سپس مواد را با دست خوب ورز دهید تا شبیه خمیر شود. به اندازه یک عدد نارنگی از خمیر بردارید و گرد کنید سپس با انگشت وسط خمیر را فشار دهید. سپس استخوان کنار گذاشته را وسط فرورفتگی قرار دهید و به مواد فرم دهید و خمیر را ببندید تا شبیه ران مرغ شود.

مرحله چهارم: آغشته کردن مواد

داخل قابلمه متوسط ولی عمیق ۱/۳ روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. بعد از شکل دادن به خمیر ها از دسته استخوان ها بگیرید و آن را ابتدا در آرد سفید سپس در ظرف تخم مرغ و بعد در ظرف آرد سوخاری غلت دهید. سپس آن ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله آخر: سرو مرغ ها

بعد از سرخ شدن، آن ها را روی چند لایه دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود. سپس در ظرف مناسب قرار دهید و در ظرف های های سس خوری سس مورد نظر را بریزید و به دلخواه با کمی جعفری تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ران مرغ تقلبی سوخاری

  1. می توانید از سبزیجات خشک در مواد استفاده کنید.
  2. می توانید از ران مرغ محلی استفاده کنید.
  3. می توانید در آرد سفید کمی ادویه اضافه کنید.
  4. برای زیبای می توانید دسته مرغ را آلمینیوم ببندید.
  5. اگر احساس کردید مواد شل می باشد ۲ قاشق آرد اضافه کنید.
  6. اگر پودر سوخاری آماده نداشتید، نان تست یا فانتزی خشک شده را آسیاب کنید و استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه

  • رسا ۷ ماه پیش

    مزه ابگوشت میده

    پاسخ