طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان خوشرنگ و ساده + فیلم

دستور پخت مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

 

مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان یکی از انواع مربا ها می باشد که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. این مربا رنگ و لعاب بسیار خوبی دارد و شما می توانید به صورت همزمان هم مربا تهیه کنید و هم شربت آلبالو داشته باشید. برای تهیه این مربا و شربت باید از آلبالو های محلی استفاده کنید تا طعم و مزه و رنگ آن بهتر شود. شما می توانید به دلخواه مقدار شکر را کم و زیاد کنید و این بستگی به میزان ترشی و شیرینی آلبالو های خود دارد. شما می توانید از یک خلال دندان یا هسته گیر برای خارج کردن هسته آلبالو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان را همراه ویدیو آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

  • آلبالو ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

مرحله اول: آماده سازی آلبالو

ابتدا باید آلبالو ها را خوب بشورید. دم آلبالو را جدا کنید و آن را داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید و آبکش کنید. سپس با کمک یک خلال دندان یا هسته گیر باید هسته آلبالو ها را به طوری خارج کنید که ظاهر آن حذف شود، می توانید از فیلم انتهای پست برای خارج کردن هسته استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

بعد از اینکه آلبالو ها را هسته گیری کردید باید یک قابلمه مسی یا لعابی که می خواهید پخت مربا و شربت در آن باشد انتخاب کنید و به صورت لایه ای شکر و آلبالو را بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا شکر آب بی اندازد، می توانید در این زمان چند بار هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مربا آلبالو

بعد از ۲۴ ساعت که شکر ذوب شد نوبت جوشاندن مواد می باشد، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید و مدام کف روی مربا را بگیرید، بعد از جوش خوردن باید زمان بگیرید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید تا آلبالو ها پخته و شربت به قوام پیدا کند در این زمان باید با آبلیموترش و یک فرچه دور قابلمه را تمیز کنید تا شکرک نزند بعد از ۲۰ دقیقه تست بگیرید تا شربت به قوام رسیده باشد. برای تست یک قطره را روی دستمال کاغذی ریخته و اگر پخش نشد یعنی پخت مربا تمام شده است و باید آلبالو ها را به همراه کمی شربت از قابلمه جدا کنید و کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه شربت

قابلمه را مجدد روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و کف روی آن را بگیرید تا غلظت شربت کمی بیشتر شود. دقت کنید بعد از خنک شدن غلظت شربت بیشتر خواهد شد. شربت آلبالو نیز تهیه شده است نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

  1. می توانید آبلیموترش را در انتها به مربا و شربت اضافه کنید.
  2. غلظت مواد بعد از خنک شدن بیشتر می شود.
  3. می توانید به دلخواه نوک ق چای خوری وانیل نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه