طرز تهیه کلم پلو مخصوص شب یلدا با گوشت قلقلی به روشی ساده

 

یکی از غذاهای مخصوص شب یلدایی شیرازی ها، کلم پلو است که طرفداران زیادی دارد. این غذا با کوفته قلقلی درست می شه ولی می تونید از گوشت قیمه هم اضافه کنید.. قبلاً در پارسی دی طرز تهیه کلم پلوی شیرازی را برای شما آموزش داده ایم اما در این طرز تهیه قصد داریم یک روش متفاوت برای تهیه کلم پلو شیرازی مخصوص شب یلدا را آموزش دهیم.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد نخود چی ۱ ق غذا خوری
کلم سفید۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
برنج۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه کلم پلو شیرازی مخصوص شب یلدا

مرحله اول: تهیه کوفته قلقلی

نیم کیلو گوشت چرخ کرده رو با ادویه، نمک، یک پیاز رنده شده و دو قاشق آرد نخودچی ورز بدید و کوفته های ریز درست کنید و توی روغن سرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن کلم

حالا یه دونه کلم برگ بزرگ سفید رو رشته رشته خرد کنید و یه تفت مختصری بهش بدید تا کمی نرم بشه. یک پیاز وسه قاشق رب گوجه بهش اضافه کنید. اندازه یک لیوان آب گوشت روی این مواد بریزید و بذارید چند دقیقه بپزد.

مرحله سوم: تهیه کلم پلو مخصوص یلدا

بعد کوفته های سرخ شده رو توش بریزید. یک ربع پخت تا کشیدن آب این مایه زمان مناسبی می باشد. نمک و فلفل و پودر دارچین و زعفران دم کرده رو قبل از کشیده شدن آب مایه توش بریزید.

تو مدتی که مایه غذا می پزد، برنج رو آبکش کنید و برنج ها رو کمی زودتر از موقعی که برنج سفید می پزید آبکش کنید و لایه لایه از مایه گوشت و برنج توی قابلمه بچینید.

برای اینکه غذاتون خوب دم بکشه یک قاشق روغن داغ و نصف لیوان آب داغ روش بریزید و دم کنی بذارید و روی حرارت ملایم برنج رو دم کنید.

۴۵ دقیقه بعد شما با هزاران شیرازی دیگه یک غذای خوشمزه سر میز شام یلدا دارید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا

طرز تهیه کلم پلو مخصوص شب یلدا با گوشت قلقلی به روشی ساده
3.8 (76.36%) 11 votes