طرز تهیه مربای آلبالو خانگی ساده و خوشمزه با هسته و بی هسته

طرز تهیه مربای آلبالو

یکی از خوشمزه ترین مرباها در فصل بهار و تابستان می باشد که همزمان با رسیدن این میوه پر خاصیت و مقوی از آن تهیه می شود شما می توانید با آلبالو انواع کیک و شیرینی و غذا و شربت و مربا تهیه کنید. تهیه این مربا در منزل بسیار آسان است شما به راحتی می توانید مربای خانگی تهیه کنید نگران نباشید ما تمام نکات مربوط به تهیه مربا را به شما خواهیم گفت. اما از خواص باور نکردنی آلبالو می توان به حاوی آنتی اکسیدان، کاهش خطر ابتلا به سکته، کاهش بیمارهای قلبی، مفید برای افراد دیابتی و تقویت چشم و هزاران خواص خوب دیگر اشاره کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای آلبالو خانگی با هسته و بی هسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آلبالو۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
جوهر لیمونوک ق چای خوری

طرز تهیه مربای آلبالو

1مرحله اول: شستن و خارج کردن هسته

ابتدا آلبالو را خوب بشورید و داخل یک لگن آب قرار دهید و چندین بار آبکش کنید تا تمیز شود سپس به دلخواه با کمک یک نی یا هسته گیر آلبالو می توانید هسته آن را جدا کنید اگر دوست ندارید هسته را خارج کنید فقط بعد از شستن آبکش کنید.

2مرحله دوم: افزودن شکر

بعد از خشک شدن آلبالو آن ها را داخل قابلمه ای که قرار است پخت مربا داخلش انجام شود بریزید و لا به لای آلبالو شکر را بریزید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید داخل یخچال تا آب بی اندازد.

3مرحله سوم: پخت مربا آلبالو خانگی

در ادامه بعد از گذشت ۲۴ ساعت مربا آب انداخته و شکر ذوب شده اگر خیلی شکر آب ننداخته بود می توانید ۱ پیمانه آب بریزید سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا کم کم شروع به جوشیدن کند مدام کف روی مربا را بگیرید تا در انتها مربای شفاف داشته باشید.

4مرحله چهارم: تهیه مربای آلبالو

در ادامه میزان پخت آلبالو ها به سلیقه شما بستگی دارد که چقدر دوست دارید له شوند در واقع باید ۳/۲ حجم اولیه شود و به غلظت مناسب برسد و در انتها جوهر لیمو را برای اطمینان از کپک نزدن مربا ریخته و کمی که تست کردید و غلیظ شده (برای تست کردن کمی از شهد مربا را داخل یک نعلبکی که از قبل در یخچال گذاشتید و خنک شده بریزید و تکان دهید اگر خیلی روان نبود و به سختی حرکت کرد یعنی به غلظت رسیده) سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شود و بعد در ظرف شیشه ای تمیز بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مربای آلبالو خانگی

  1. شاید شما بتوانید مربای آلبالو را با آلبالو های یخ زده یا فریزری نیز تهیه کنید ولی طعم و رنگ آلبالو تازه بسیار فرق دارد.
  2. بجای جوهر لیمو از کمی آبلیمو تازه نیز می توانید استفاده کنید.
  3. میزان افزودن شکر به ترشی و شیرینی آلبالو های شما بستگی دارد می توانید کم و زیاد کنید.
  4. درب مربا را در حین پختن نبسته تا سیاه نشود.
  5. ظروف لعابی بهترین گزینه برای تهیه مربا می باشند.
  6. کم و زیاد کردن حرارت باعث از دست دادن کیفیت و رنگ مربا می شود پس با یک شعله متوسط و ملایم بگذارید تا پخته شوند.
  7. اگر مربا به غلظت نرسد کپک می زند.
  8. شیشه باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد و اصلا از قاشق چرب برای ریختن مربا در شیشه ها استفاده نکنید.
  9. رنگ مربا کاملا به کیفیت آلبالویی که استفاده می کنید بستگی دارد.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه