طرز تهیه رول اسپاگتی لذیذ و خوش طعم و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه رول با اسپاگتی

 

یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و خیلی جذاب می باشد که بعد از خوردن آن بسیار لذت می برید. اسپاگتی یک ماکارونی استوانه ای و بلند و همچنین نازک می باشد که از غذاهای اصلی و سنتی ایتالیا است. اسپاگتی مانند دیگر پاستاها از گندم آسیاب شده و آب تهیه می شود. رول اسپاگتی که از یک رول گوشتی به همراه اسپاگتی های داخل رول تهیه می شود که یک غذای متفاوت و جدید می باشد و می توانید این غذا را برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید زیرا هم ظاهر مجلسی و شیکی دارد و هم طعم متفاوت و جدید دارد. امروز قصد داریم طرز تهیه رول اسپاگتی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت قرمز بدون چربی۸۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
اسپاگتی۱۰۰ گرم
گوجه۴ عدد
نمک۱ ق غذاخوری
فلفل قرمز۱/۲ ق غذاخوری
زردچوبه۱ ق غذا خوری
فلفل سیاه۱/۲ ق غذاخوری

طرز تهیه رول اسپاگتی

مرحله اول: آماده سازی گوشت

پیاز را بشورید و پوست کنید و سپس با رنده ریز یا غذاساز له کنید و آب اضافی آن را بگیرید. گوشت را بشورید و اجازه دهید آب آن کشیده شود. سپس داخل غذاساز یا آسیاب کن بریزید و پوره کنید تا بافت گوشت کاملا یکدست شود.  گوشت پوره شده را به همراه پیاز از قبل آماده شده بریزید و ادویه را که شامل نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز و زردچوبه می باشد به مواد اضافه کنید. سپس دستکش یک بار مصرف دست کنید و با انگشت گوشت را خوب ورز دهید تا پیاز و گوشت ها باهم مخلوط شوند و با هم ترکیب شوند. گوشت را بین ۲ عدد نایلون قرار دهید و با کمک انگشت باز کنید و با وردنه آن را پخش کنید تا شبیه مستطیل شود. اطراف گوشت را با کارتک صاف و مرتب کنید.

مرحله سوم: آماده سازی اسپاگتی

در قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و بگذارید روی حرارت جوش شود. سپس مقداری نمک و روغن به آب اضافه کنید و اسپاگتی ها را بدون نصف کردن داخا قابلمه آب جوش قرار دهید تا اسپاگتی ها بپزد. مدت ۵ تا ۸ دقیقه زمان می برد تا اسپاگتی ها پخته شوند. بعد این مدت می توانید یکی از آن ها را از آب خارج کنید و با ناخن فشار دهید اگر با مقداری فشار دادن اسپاگتی نصف شد، آماده آبکشی می باشد. آن ها را از صافی رد کنید و آب اضافه آن ها را خالی کنید. سپس مقداری آب سرد روی اسپاگتی ها بریزید تا به هم نچسبند. سپس اجازه دهید تا آب آن ها کاملا کشیده شود.

مرحله چهارم: آماده سازی رول

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. گوش از قبل رول کرده را که به شکل مستطیل فرم دادید روی سطح کار قرار دهید. سپس نایلون روی گوشت را بردارید و اسپاگتی های آماده شده را بردارید و روی سطح گوشت دانه به دانه به صورت صاف در کنار هم و منظم در جهت طولی بگذارید تا تمام اسپاگتی ها روی گوشت قرار بگیرند. دقت کنید لبه های گوشت مقداری خالی باشد. سپس گوشت را از قسمت طولی رول کنید و با پلاستیک بپیچید. ظرف مناسب فر را بردارید و با کمک قلم مو مخصوص آشپزی ظرف را چرب کنید. سپس رول را از ابتدا نایلون بچرخانید و داخل ظرف قرار دهید و نایلون را جدا کنید.

مرحله پنجم: پخت و سرو رول اسپاگتی

ظرف فر را داخل فر به مدت ۶۰ تا ۷۰ دقیقه قرار دهید تا رول اسپاگتی کاملا پخته شود. سپس تا زمان پخت رول گوشت گوجه ها را بشورید و داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و داخل تابه روی حرارت قرار دهید تا بپزد و آب آن تمام شود. سپس بعد از این که رول گوشت پخته شد ظرف فر را خارج کنید و پوره گوجه را روی ظرف سرو بریزید و سپس رول اسپاگتی را روی پوره گوجه قرار دهید و سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت رول اسپاگتی

  1. می توانید برای سرو رول اسپاگتی را با چاقوی تیز و تمیز به اندازه ۷ سانت برش دهید.
  2. می توانید روی ظرف را فویل بکشید تا خوب مغز پخت شود.
  3. می توانید از پنیر چدار روی گوشت برای تزئین استفاده کنید.
  4. اگر گوشت را خوب رول نکنید در حین پخت ترک می خورد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه