طرز تهیه رول بادمجان با مرغ چرخ کرده خوشمزه و لذیذ غذایی آسان و شیک

دستور پخت رول بادمجان با مرغ

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ

 

رول بادمجان با مرغ یکی از رول های بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد که شما می توانید به راحتی این غذای فوق العاده لذیذ را تهیه کنید. ترکیب بادمجان با مرغ بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید با گوشت چرخ کرده نیز این غذای لذیذ را تهیه کنید. برای داشتن این غذا باید از بادمجان های کشیده و یکدست استفاده کنید و بهتر است بادمجان ها کشیده و پوست براق داشته باشند. رول بادمجان با مرغ یک غذای ابتکاری بسیار خوشمزه است که بهتر است یک بار آن را تست کنید و از مزه خوب آن در کنار یک برنج زعفرانی لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول بادمجان با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رول بادمجان با مرغ

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ با گردو بدون فر

  • بادمجان ۳ عدد
  • ران و سینه مرغ از هر کدام ۱ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • گوجه ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ غذایی خوشمزه و شیک برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را آماده کنید. شما می توانید از ترکیب ران و سینه استفاده کنید تا غذای شما زیاد خشک نشود و یا می توانید از فیله بدون استخوان استفاده کنید. سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت انداخته و میکس کنید.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را بشورید و به صورت حلقه حلقه به قطر ی سانت برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید و داخل یا همان وسط بادمجان ها را خارج کنید تا یک دایره تو خالی باشد.

مرحله سوم: تهیه مواد مرغی

مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه ریخته و پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به مخلوط مرغ و ادویه ها و زعفران اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. می توانید از همان ابتدا پیاز را داخل چرخ گوشت به همراه مرغ میکس کنید.

مرحله چهارم: پخت رول بادمجان با مرغ

حالا باید داخل بادمجان های خالی شده را با مرغ چرخ شده پر کنید و بعد خیلی آرام داخل سیخ چوبی بزنید و کنار هم قرار دهید. سپس داخل تابه رژیمی کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا بادمجان ها و مرغ با شعله خیلی کم برای ۱ ساعت هر دو طرف را پخته تا خوب مغز پخت شود و بعد در انتها گوجه ها را نیز سرخ کنید و به همراه کته میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی رول بادمجان با مرغ لذیذ و خوشمزه با سیخ چوبی

  1. می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. بهتر است قطر بادمجان زیاد ضخیم نباشد.
  3. می توانید از یک عدد فلفل دلمه رنده شده نیز استفاده کنید.
  4. مواد را به آرامی سیخ بزنید وگرنه مواد از داخل بادمجان ریخته می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ چرخ کرده خوشمزه و لذیذ غذایی آسان و شیک
4.5 (90%) 2 votes