طرز تهیه رولت بوقلمون خوشمزه و مجلسی همراه با سس مخصوص

دستور پخت رولت بوقلمون

طرز تهیه رولت بوقلمون

 

رولت بوقلمون یکی از انواع رولت ها می باشد برای علاقمندان به گوشت بوقلمون که بسیار خوشمزه و ساده است و برای مهمانی و تولدها بسیار گزینه مناسبی می باشد البته می توانید برای شام یا نهار نیز این رولت خوشمزه را تهیه کنید. برای تهیه این رولت می توانید از سینه بوقلمون استفاده کنید و به دلخواه مواد مختلفی داخل رولت قرار دهید شما می توانید از انواع سبزیجات یا هویج یا تخم مرغ داخل رولت بوقلمون استفاده کنید. این رولت بوقلمون خوشمزه را می توانید به همراه برنج یا دورچین مختلف و نان سرو کنید گوشت بوقلمون یکی از پر خاصیت ترین گوشت ها می باشد زیرا بافت بسیار خوبی دارد و حجم خود را در طول پخت از دست نمی دهد و در مقایسه با دیگر گوشت ها پروتئین بیشتری دارد و در بیشتر کشورها بجای گوشت قرمز یا مرغ استفاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت بوقلمون با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت بوقلمون

  • گوشت بوقلمون ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۱ عدد
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • جعفری ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • هویج پخته شده ۲ عدد
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس رولت بوقلمون

  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آب لیموترش ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه رولت بوقلمون خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا سینه مرغ را بشورید و خرد کنید سپس داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و آن را چرخ کنید سپس داخل یک کاسه بریزید پیاز رنده شده و آب گرفته شده را به همراه آرد و تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید و حالا مواد را خوب ورز دهید تا کاملا منسجم شود.

مرحله دوم: باز کردن رولت بوقلمون

در ادامه یک نایلون فریزر را باز کنید و روی سطح کار قرار دهید سپس با قلمو آب آن را خیس کنید سپس گوشت را قرار دهید و روی آن یک نایلون دیگر بکشید حالا با کمک وردنه گوشت بوقلمون را به قطر ۱ سانت به صورت مستطیل باز کنید دقت کنید قطر رولت باید در همه جای آن یکسان باشد.

مرحله سوم: افزودن زرشک و جعفری

حالا روی رولت بوقلمون زرشک و جعفری ساطوری شده بپاشید و هویج ها را که از قبل پوست کنده و پختید در ابتدای رولت قرار دهید سپس با کمک نایلون زیری رولت را رول کنید سپس انتهای آن را با کمک چنگال فیکس کنید تا در حین پخت باز نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن رولت بوقلمون

یک تابه متناسب با سایز رولت خود انتخاب کنید و مقداری روغن داخل آن ریخته تا داغ شود سپس رولت را به آرامی داخل تابه قرار دهید و آن را با شعله کم سرخ کنید و آن را برگردانید تا همه طرف رولت سرخ شود.

مرحله پنجم: تهیه سس رولت بوقلمون

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا شیشه ای شود سپس رب را نیز اضافه کنید و به همراه آن کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و رب را خوب سرخ کنید در انتها فلفل دلمه و آبلیمو را بریزید و مقداری آب ریخته تا سس بجوش بیاد.

مرحله ششم: پخت رولت بوقلمون

حالا سس جوش آمده را روی بوقلمون بریزید و شعله را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا رولت پخته شود بهتر است هر از چند گاهی رولت را بچرخانید تا به سس آغشته شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه رولت بوقلمون

  1. می توانید از تخم مرغ آبپز نیز برای مواد میانی رولت استفاده کنید.
  2. می توانید رولت بوقلمون را داخل سینی فر و در فر نیز طبخ کنید.
  3. اگر طعم سیر را دوست دارید در سس رولت بوقلمون کمی سیر بریزید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه