طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده لذیذ و عالی در فر و تابه

کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده

 

اگر می خواهید یک کباب تابه ای متفاوت تهیه کنید که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از ترکیب یک سس خوشمزه با گوشت چرخ کرده و بادمجان کبابی تهیه می شود. کباب بادمجان را می توانید به همراه نان تازه و سبزی خوردن یا برنج به راحتی سرو کنید. این غذا برای کسانی که ترکیب بادمجان کبابی را با گوشت دوست دارند بهترین گزینه می باشد. شما می توانید کباب بادمجان را در فر یا در تابه به دلخواه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کباب کوبیده

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
بادمجان۲ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
کره و روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
گوجه۲ عدد
رب۱.۵ ق غذا خوری
آب جوش۱/۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

 

طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را بشورید و روی شعله پخش قرار دهید تا کبابی شود حتما روی بادمجان ها چند سوراخ ایجاد کنید تا کبابی شود و بعد از این که پخته شد داخل نایلون قرار دهید یا در یک ظرف درب قرار دهید تا با ایجاد بخار به راحتی پوست بادمجان کنده شود سپس با کمک چاقو ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه کباب تابه ای

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید به همراه گوشت و ادویه های گفته شده و بادمجان داخل یک کاسه بریزید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود.برای این که مزه ها به خورد هم برود بهتر است برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد پخت را شروع کنید.

مرحله سوم: پخت کباب بادمجان در فر و تابه

در ادامه باید کف سینی یا قالب یا تابه مورد نظر را چرب کنید و مواد کباب تابه ای را داخل آن پهن کنید و روی آن اسلایس گوجه فرنگی و پیاز قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه یا روی شعله گاز قرار دهید و بگذارید تا کباب تابه ای پخته شود.

مرحله چهارم: افزودن سس

رب گوجه فرنگی را داخل یک تابه کمی تفت دهید و بعد از این که بوی خامی رب از بین رفت آب جوش و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی کباب بریزید و بگذارید تا سس به خورد مواد برود و بعد از این که آب اضافی کشیده شد کباب بادمجان حاضر شده است. نوش جان
همچنین ببینید: طرز تهیه کشک بادمجان

فوت و فن های دستور پخت کباب بادمجان با گوشت

  1. می توانید در فر برقی یا سولاردم نیز با دمای ۱۶۰ قرار دهید.
  2. زعفران را می توانید هم در سس یا روی کباب بادمجان بریزید.
  3. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی تفت داده شده استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

از
1
دیدگاه