طرز تهیه چیپس خلالی با سس قارچ و پنیر بسیار خوشمزه و راحت

دستور پخت چیپس خلالی با سس قارچ

چیپس خلالی با سس قارچ

 

چیپس خلالی با سس قارچ یکی از فست فود های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما برای تهیه این غذا یا پیش غذای خوشمزه نیاز به چیپس خلالی دارید که می توانید به راحتی در اندازه دلخواه برش بزنید و به همراه پنیر و سس قارچ سرو کنید. چیپس خلالی با سس قارچ را می توانید در کنار غذا ها و سوخاری ها خود سرو کنید و یا می توانید یک غذای سریع و راحت برای بچه ها که علاقه زیادی به فست فود و سیب زمینی دارند تهیه کنید. چیپس خلالی با سس قارچ در چند مرحله به سادگی تهیه می شود. امروز در پارسی دی چیپس خلالی با سس قارچ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس خلالی با سس قارچ

  • سیب زمینی ۶ عدد
  • یخ ۱/۲ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • قارچ ۸ عدد
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پنیر ورقه ای ۲ عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • جعفری خشک یک پنس

طرز تهیه چیپس خلالی با سس قارچ و پنیر ورقه ی

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید. سپس برش بزنید و به صورت خلالی ریز یا اندازه دلخواه خود خرد کنید. داخل یک کاسه آب و یخ بریزید و سیب زمینی ر اضافه کنید و برای نیم ساعت صبر کنید تا نشاسته اضافی سیب زمینی از بین برود.

مرحله دوم: سرخ کردن

بعد از گذشت نیم ساعت سیب زمینی ها را آبکش کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. سپس داخل یک تابه روغن ریخته و سیب زمینی ها را کم کم با مقداری نمک سرخ کنید تا طلایی و برشته شود. همه سیب زمینی را یکجا نریزید.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

قارچ ها را اسلایس کنید و برش بزنید. بهتر است پوست روی قارچ را بگیرید و یا کمی آبلیمو به قارچ ها بزنید تا سیاه نشود. قارچ ها را به همراه کره داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ ها کشیده شود. سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد نیز گرفته شود.

مرحله چهارم: چیپس خلالی با سس قارچ

در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را به همراه کمی فلفل سیاه و آویشن و پودر سیر اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود، در ادامه پنیر ورقه ی را داخل تابه قرار دهید و هم بزنید تا پنیر ذوب شود و سس غلیظی بدست بیاید. سپس سیب زمینی را داخل بشقاب کشیده و سس قارچ را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس خلالی با سس قارچ

  1. می توانید بعد از ریختن سس آن را در فر قرار دهید.
  2. در انتها کمی جعفری خشک برای عطر بیشتر اضافه کنید.
  3. می توانید از ذرت یا فلفل دلمه نیز استفاده کنید.
  4. می توانید سیب زمینی را داخل سرخ کن با حداقل روغن سرخ کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه