طرز تهیه املت پنیر یا پنیر برشته شمالی ساده و بسیار خوشمزه

طرز تهیه املت پنیر یا (پنیر برشته)

 

پنیر پرشته یک چاشنی غذا است که مکمل بعضی از غذا ها است و اصالتی گیلانی دارد املت پنیر به عنوان یک چاشنی در کنار غذاهایی که پروتئین ندارند سرو می شود مثلا استانبولی بدون گوشت یا در کنار شوید پلو طعم تند و تیزو بی نظیری دارد. املت پنیر را با انواع پنیر ها می توان تهیه کرد از جمله پنیر خامه ای، پنیر فتا، پنیر محلی به نام سیامزگی و غیره. این املت بسیار خوشمزه و ساده را که در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می شود را می توانید به عنوان میان وعده و یا صبحانه نیز نوش جان کنید. امروز در پارسی دی املت پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پنیر فتا۴۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
سیر۱ حبه
روغن۴ قاشق غذا خوری
شوید خشک۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه۱/۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه املت پنیر برشته شمالی

مرحله اول: تفت دادن پنیر

ابتدا داخل تابه مناسبی روغن ریخته و سیر رنده شده، زردچوبه و پنیر را داخل آن بریزید و خوب با هم تفت دهید تا کاملا مواد تفت خورده و بافت یکدستی پیدا کنند.

مرحله دوم: افزودن شوید

مواد در تابه جوش های ریزی می زند در این مرحله شوید خشک را پاک کنید چوب های آن را جدا کرده و بین دو دست شوید را پودر کرده و به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای ریخته و به آن نمک و فلفل بیفزایید و کمی مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج شود و بعد روی پنیر ها بریزید و خوب پخش کنید تا کمی تخم مرغ پخته و سفت شود. حالا دوباره مخلوط کنید تا به تکه های درشت تبدیل شود و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تهیه املت پنیر

  1. می توانید کره را جایگزین روغن کنید.
  2. مقدار شوید هم کاملا سلیقه ای است می توانید مقدار آن را بیشتر کنید.
  3.  مقدار سیر گفته شده در این دستور هم قابل حذف است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه املت پنیر یا پنیر برشته شمالی ساده و بسیار خوشمزه
4 (80%) 3 votes