طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای رنگی خلالی و حلقه ای ساده و خوشمزه

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای

 

یکی از بهترین و راحت ترین ترشی های است که می توانید در همه فصل با انواع فلفل دلمه های رنگی تهیه کنید و با انواع غذاها مصرف کنید. طبع این ترشی سرد است و برای اکثریت فصول قابل استفاده می باشد. استفاده از فلفل دلمه های رنگی زیبایی خاصی به این ترشی می دهد شما می توانید به دلخواه از سبزیجات معطر در کنار این ترشی استفاده کنید و به دلخواه نواری یا مکعبی ریز برش بزنید فلفل دلمه ای از اون دسته سبزیجاتی است که سرشار از ویتامین C هست و مصرف آن همراه غذا می تواند به جذب آهن غذا هم کمک کند. فلفل دلمه ای رو نمی توان زیاد تو یخچال نگه داشت اما ترشی فلفل دلمه ای هم ماندگاری خوبی دارد و هم خواصش رو حفظ میکند و از آنجایی که رنگی رنگی سفره های شما تزئین و زیبا می کند و بچه ها نیز از آن استقبال خواهند کرد.

مواد لازم 

فلفل دلمه ای رنگی۴ عدد
سیر۴ حبه
برگ بو۳ عدد
فلفل سبز تند۷ عدد
سرکه۲ پیمانه
هویج۱۵۰ گرم
ادویه ترشی۱ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای خلالی یا حلقه ای

مرحله اول: آماده سازی فلفل دلمه ای

ابتدا فلفل دلمه ها را خوب بشورید و بعد هسته وسط فلفل دلمه را خارج کنید و به شکل دلخواه حلقه ای یا خلالی برش بزنید سپس روی دستمال نخی بریزید و بهتر است یک شبانه روز روی آن باشد تا آب اضافی آن خارج شود هویج را نیز پوست گرفته و خرد کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود این مرحله در کپک نزدن ترشی بسیار موثر است.

مرحله دوم: جوشاندن فلفل دلمه

برای اینکه فلفل دلمه و هویج کمی نرم باشند داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد سپس سبزیجات را داخل آن بریزید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا کمی نرم شود سپس بلافاصله آب سرد گرفته و آبکش کنید و بگذارید آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: تهیه سرکه

برای تهیه سرکه این ترشی باید سرکه را به همراه کمی نمک و برگ بو و فلفل سبز تند داخل قابلمه بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود شما به دلخواه فلفل سبز را خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی فلفل دلمه ای

سپس سیرها را پوست بگیرید و حلقه ای یا به طور دلخواه خرد کنید سپس سبزیجات خنک شده را به طور لایه ای با سیر داخل شیشه ای تمیز بریزید و در انتها کمی ادویه ترشی و سرکه خنک شده بریزید و در آن را خوب محکم کنید و در جایی خنک قرار دهید تا ۱ هفته بعد قابل مصرف است. نوش جان

فوت و فن های دستور ترشی فلفل دلمه رنگی ساده

  1. به دلخواه می توانید از خیار یا گل کلم نیز در تهیه این ترشی استفاده کنید.
  2. می توانید به جای سیر از موسیر استفاده کنید.
  3. می توانید از ترکیب فلفل دلمه رنگی یا ساده سبز یا قرمز استفاده کنید.
  4. مدت زمان رسیدن این ترشی نسبت به سایر ترشی کم است و زود می رسد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای رنگی خلالی و حلقه ای ساده و خوشمزه
2.7 (54%) 10 votes