طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا و ذرت و قارچ در قابلمه (بدون فر) خوشمزه و راحت

دستور پخت ماکارونی با پنیر پیتزا

طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا

 

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای تهیه یک غذای خوشمزه و جدید می باشد که می توانید به دلخواه مواد ماکارونی را تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه از ترکیب گوشت و سویا برای تهیه این غذا استفاده کنید و یا می توانید فقط از گوشت چرخ کرده یا سویا استفاده کنید. ماکارونی با پنیر پیتزا در قابلمه بسیار ساده است و نیازی به فر ندارید و به راحتی قابل تهیه می باشد. شما می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید و اضافه کنید و ماکارونی را دم بگذارید. اگر از طعم و مزه های یکنواخت ماکارونی خسته شدید بهتر است یک بار ماکارونی با پنیر پیتزا را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا و ذرت و قارچ

  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • گوشت یا سویا ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا کاله به مقدار لازم
  • ماکارونی ۱ بسته
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا در قابلمه بدون فر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. سپس داخل یک تابه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت یا سویا خیس خورده را اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت و یا سویا خوب سرخ شود و بعد ادویه های گفته شده را به همراه نمک اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن سبزیجات

قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا آب قارچ کشیده شود و بعد فلفل دلمه نگینی شده و ذرت  را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سبزیجات نرم شود و بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم: آبکش کردن ماکارونی

داخل قابلمه کمی آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد کمی روغن و نمک و زردچوبه اضافه کنید و بعد از قل زدن باید ماکارونی دلخواه را اضافه کنید و صبر کنید تا ماکارونی نرم شود و بعد آبکش کنید و روی ماکارونی آب سرد بریزید و خوب بشورید.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا

کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و کمی ماکارونی و مواد میانی و پنیر بریزید و همین طور لایه ها را ادامه دهید و ماکارونی با پنیر پیتزا را برای ۳۰ دقیقه دم گذاشته تا ماکارونی پخته و پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر در قابلمه با قارچ و ذرت

  1. می توانید سویا را به همراه آب گرم خیس کنید و کنار قرار دهید و بعد آبکش کنید.
  2. می توانید از هر نوع ماکارونی فرمی استفاده کنید.
  3. می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  4. می توانید به دلخواه از نخود فرنگی و هویج بخارپز شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه