طرز تهیه سیب زمینی با سس پنیر گودا بسیار راحت و خوشمزه و رستورانی

دستور پخت سیب زمینی با سس پنیر

طرز تهیه سیب زمینی با سس پنیر

 

سیب زمینی با سس پنیر یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه سیب زمینی می باشد که با سس مخصوص پنیری تهیه می شود. این روش تهیه سیب زمینی بسیار لذیذ و ساده است که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای تنوع غذایی این سیب زمینی را تهیه کنید. سس پنیر با پنیر گودا تهیه می شود. امروزه تهیه این سیب زمینی بسیار در رستوران ها و فست فودی ها پر طرفدار شده است و شما می توانید این غذا را در کنار مرغ سوخاری و انواع غذا های فست فودی سرو کنید. در کشور های شرقی سس پنیری بسیار محبوب است و شاید برای شما جالب باشد پنیر گودا به طور تصادی در ۸۰۰ سال پیش به طور تصادفی کشف شد. سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین خوراک های دنیا می باشد که تقریبا در جای کره خاکی سفر کنید در متو رستوران ها می توانید آن را پیدا کنید. تاریخچه تهیه سیب زمینی سرخ کرده به کشور فرانسه باز می گردد ولی کشور بلژیک نیز این ادعا را دارد که سیب زمینی سرخ کرده برای آن کشور است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی با سس پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با سس پنیر

  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • پنیر گودا سه ورق
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد ۲  ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی با سس پنیر گودا

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت خلالی متوسط خرد کنید و خوب بشورید تا تمیز شود. سپس داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک بریزید تا به جوش بیاید و سیب زمینی را آب در حال جوش بریزید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا کمی نرم شود و بعد آبکش کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

سیب زمینی را روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خشک شود. داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و در حال سرخ شدن است کمی نمک اضافه کنید. می توانید برای سرخ کردن از سولاردم یا سرخکن استفاده کنید و در انتها روی یک دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه سس پنیری

داخل تابه کره را ریخته تا ذوب شود، سپس آرد را اضافه کنید و به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد شیر در دمای محیط گرفته را کم کم اضافه کنید و با همزن کوچیک خوب هم بزنید تا آرد کم کم داخل شیر باز شود.

مرحله چهارم: تهیه سیب زمینی پنیری

در ادامه پنیر ورقه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر کاملا ذوب شود و در انتها نمک و فلفل سیاه اضافه کنید تا سس غلیظ شود. سیب زمینی را داخل بشقاب قرار دهید و سس را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی با سس پنیری

  1. می توانید از پنیر گودا یا چدار نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید در انتها کمی آویشن یا پودر سیر اضافه کنید.
  3. بجای کره می توانید مارگارین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه