طرز تهیه حلوا عمانی شکرکی اصل مخصوص و حرفه ای با ساگو و نشاسته

دستور تهیه حلوا عمانی شکرکی

طرز تهیه حلوا عمانی شکرکی

 

حلوا عمانی شکرکی یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و راحت است. این حلوا همان طور که مشخص است برای کشور عمان است. یکی از نکات مهم این حلوا این می باشد که اصلا کپک نمی زند و ماندگاری زیادی دارد. حلوا عمانی شکرکی یکی با ساگو تهیه می شود که می توانید از عطاری های تهیه کنید. ساگو در واقع یک نوع نشاسته می باشد. شما می توانید این حلوا را برای یک میان وعده خوشمزه یا مناسبت های مذهبی تهیه کنید. این حلوا بیشتر با مغز گردو تهیه می شود و می توانید به صورت تک نفره آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا عمانی شکرکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا عمانی شکرکی با ساگو

  • شکر ۸ لیوان
  • آب ۶ لیوان
  • گلاب ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • ساگو ۱ لیوان
  • نشاسته ۱ لیوان
  • هل ۴ ق غذا خوری
  • زعفران یا رنگ خوراکی به مقدار لازم
  • مغز گردو به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا عمانی شکرکی اصل ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی ساگو

ساگو را به مدت ۳ الی ۴ ساعت یا بهتر است از یک شب قبل خیس کنید. ساگو را از عطاری ها تهیه کنید. ساگو را باید با ۲ لیوان آب و ۱ لیوان گلاب خیس کنید و صبر کنید تا نرم شود. سپس داخل مخلوط کن ریخته و ساگو را میکس کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نشاسته پودری را داخل کاسه ریخته و با ساگو مخلوط شده اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید. سپس زعفران دم کرده یا رنگ خوراکی را به دلخواه اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بگیرد.

مرحله سوم: تهیه شربت

۴ لیوان از شکر گفته شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود. داخل یک قابلمه دیگر ۳ لیوان آب را به همراه ۱ لیوان گلاب روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید سپس به شکر در حال ذوب شدن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا ذوب شود و بعد ساگو و نشاسته مخلوط شده در مرحله دوم را به شربت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا عمانی شکرکی

مواد را روی حرارت متوسط هم بزنید تا کمکم غلیظ شود و رد قاشق روی مواد بماند به این مرحله که رسیدید باید روغن را اضافه کنید، شعله را کمتر کنید. حالا باید ۴ پیمانه شکر کنار گذاشته را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا شکر داخل مواد ذوب شود و کم کم حلوا شکل بگیرید بهتر است در حین هم زدن برای خشک نشدن کمی روغن اضافه کنید و در انتها هل را اضافه کنید و هم بزنید و گردو را زمانی که حلوا در حال جمع شدن است اضافه کنید این مرحله ممکن است ۱ ساعت زمان ببرد. زمانی که حلوا وسط قابلمه جمع شد و زیر آن حباب زد حلوا آماده شده است و باید داخل دیس کشیده و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا عمانی شکرکی راحت و خوش طعم

  1. بهتر است از قابلمه یا تابه نچسب استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.
  2. هل را می توانید کمتر بریزید.
  3. می توانید از هر نوع مغزی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه