طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی در آفتاب با لیمو ترش شیرازی تازه

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی است که به روش های مختلف خشک شده است. لیمو عمانی را به شکل درسته در انواع خورش ها استفاده می کنند و همینطور به صورت پودر شده در چاشنی ها مورد استفاده قرار میگیرد. در پارسی دی قصد داریم برای شما همراهان عزیز روش آماده سازی لیمو عمانی را شرح دهیم تا نیازی به تهیه آن از مغازه ها نباشد. پس در پارسی دی همراه ما باشید برای آماده سازی لیمو عمانی خانگی.

مواد لازم 

لیمو ترش شیرازی۱ کیلو
سرکه۱ لیوان
نمکبه میزان لازم
آب۱ لیوان

طرز تهیه لیمو عمانی

مرحله اول: لیمو ترش

ابتدا لیمو ترش ها را خوب بشویید و بر روی آن نمک بپاشید. به مدت ۱ شب زمان دهید بماند و پس آبکشی نمائید.

مرحله دوم: آب و سرکه

یک قابلمه را بر روی حرارت متوسط گذاشته و آب و سرکه را داخل قابلمه ریخته زمان دهید به جوش آید. سپس لیمو ترش ها را داخل آب و سرکه در حال جوشیدن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه زمان دهید و سپس با آب سرد آبکشی نمائید. ولی آب و سرکه جوشیده را بیرون نریزید.

مرحله سوم: آبکشی

مجددا آب و سرکه را روی حرارت گذاشته و زمان دهید به جوش آید و دوباره لیمو ترش ها را داخل قابلمه بریزید و این بار ۵ دقیقه زمان دهید و دوباره آبکشی نمائید.

مرحله چهارم: خشک کردن

پس از اینکه لیمو ترش ها خنک شدند به کمک خلال دندان و یا نوک کارد بر روی لیمو ها سوراخ ایجاد کنید و زمان دهید تا در زیر نور خورشید، به مدت ۵ روز آفتاب بخورد.

مرحله پنجم: پایان کار

بعد از گذشت این زمان لیمو عمانی های در حال آماده شدن را به مدت ۵ روز در سایه قرار دهید. بعد از این زمان لیمو عمانی شما آماده است. در شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه