طرز تهیه حلوا لای نون بستنی مجلسی با نان میکادو خوشمزه و ساده

طرز تهیه حلوا لای نون بستنی

 

یکی از روش های سرو حلوا می باشد که بسیار خوشمزه بوده و سرو آن نیز بسیار راحت است، حلوا یکی از دسرهای خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که در مراسمات مذهبی و یا نذری ها و ماه مبارک رمضان آن را تهیه می کنیم و به شکل های مختلف سرو می شود که راحت ترین نحوه سرو آن ریختن در دیس و تزئین کردن آن می باشد ولی با نون بستنی یا همان نون میکادو بسیار خوشمزه تر و مجلسی تر می باشد و می توانید برای نذری ها استفاده کنید. شما به دلخواه می توانید هر نوع حلوایی که دوست دارید تیره یا زعفرانی را تهیه و در این نون بستنی ها سرو کنید. شما می توانید این نان ها را از لوازم قنادی ها تهیه کنید و در اندازه و سایز های دلخواه با کاتر بزنید و یا به صورت ساده، مستطیل یا گرد برش بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا لای نون بستنی مجلسی با نان میکادو خوشمزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد سنگک۳ پیمانه
شکر۳ پیمانه
روغن جامد۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
گلاب۱/۲ پیمانه
آب۳ پیمانه
زعفران سائیده شده۱ ق مربا خوری
نان میکادو۳ عدد
کنجد و گل محمدیبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا لای نون بستنی مجلسی

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا برای تهیه حلوا شربت را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر ذوب شود سپس روی شعله قرار دهید تا دانه های شکر به خوبی حل شود و قوام بیاد نیازی به غلیظ شدن نیست همین که شکر ذوب شد زعفران را اضافه کنید و هم بزنید سپس بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید.

مرحله دوم: سرخ کردن آرد

در ادامه روغن جامد را داخل یک قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا ذوب شود سپس آرد سنگک الک شده را به روغن اضافه کنید و شروع به سرخ کردن آرد داخل روغن جامد کنید مدام هم بزنید تا بوی خوش در بیاد و زمانی که دانه های آن کمی قهوه ای شد و دانه های سفید درون روغن دیده نشد قابلمه را از کنار شعله بردارید.

مرحله سوم: افزودن شربت

در ادامه شربت تهیه شده را به آرامی به حلوا سرخ شده بریزید و کمی حلوا گلوله می شود که اصلا نترسید اگه آرد را خوب سرخ کرده باشید به راحتی باز می شود آن را هم بزنید تا کم کم خودش را بگیرد سپس در ادامه کره و روغن مایع و گلاب را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا لای نون بستنی

در این مرحله زیر گاز را کم کنید تا آب اضافی حلوا کشیده شود و کمی به روغن افتاده و به قابلمه نچسبد زیرا گاز را خاموش کنید و بگذارید تا خنک شود سپس نان میکادو کمی ضخیم را برداشته و با کاتر گرد و یا چاقو بزنید و حلوا خنک شده را داخل قیف ریخته و داخل یک طرف نان بستنی پایپ کنید و یک نان روی آن قرار دهید و به دلخواه روی آن کنجد و یا گل محمدی قرار دهید سپس سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا لای نون بستنی

  1. حتما باید حلوا خنک شده باشد سپس روی نون بستنی بزنید وگرنه نان را نرم می کند و امکان پاره شده آن هست.
  2. سرخ شدن آرد خیلی مهمه نباید شعله زیاد باشد و مدام هم بزنید هرچقدر بیشتر هم بزنید و سرخ کنید رنگ حلوا تیره تر می شود.
  3. آرد سنگگ برای این حلوا بسیار خوشمزه و مناسب است می توانید از آرد سفید نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه حلوا لای نون بستنی مجلسی با نان میکادو خوشمزه و ساده
3.4 (68.89%) 9 votes