طرز تهیه حلوا نشاسته ای زعفرانی مجلسی و آسان و خوش طعم

طرز تهیه حلوا نشاسته ای

 

یکی از انواع حلواها می باشد که همان طور که مشخص است از نشاسته برای تهیه این حلوا استفاده می شود کیفیت نشاسته در تهیه این حلوا بسیار موثر است زیرا نشاسته باید تازه باشد و اصلا مزه ترشی نداشته باشد برای تست مزه ترشی مقداری نشاسته را داخل آب بریزید و بعد از حل شدن تست کنید و اگر ترش بود اصلا مناسب این حلوا نیست برای تهیه این حلوا حتما باید مواد را به خوبی اندازه کنید تا یک حلوای خوشمزه و مقوی داشته باشید. حلواها یکی از دسرهای بسیار خوشمزه ما ایرانی ها هستند که برای مراسمات مختلف و دورهمی ها تهیه می کنیم و به دلیل داشتن مواد مقوی که از آرد و روغن استفاده می شود برای تامین انرژی بسیار مناسب است و حالا این حلوا خوشمزه با نشاسته نیز مخلوط شده و خواص آن را بیشتر کرده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا نشاسته ای زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته گل۳۰۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
گلاب۱ پیمانه
آب۱.۵ پیمانه
هل و زعفرانبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا نشاسته ای زعفرانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا نشاسته را داخل یک کاسه بریزید و آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته حل شود سپس صبر کنید تا کامل حل شود سپس شکر و گلاب و کمی هل کوبیده شده را که می توانید خودتان داخل هاون بسابید اضافه کنید و هم بزنید تا شکر خوب حل شود سپس مواد را از صافی رد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

مقداری روغن داخل یک تابه بریزید و نشاسته را داخل روغن کمی تفت دهید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود کم کم نشاسته خودش را می گیرد و شروع به جمع شدن می کند با نوک کفگیر باید مدام حلوا را خرد کنید تا خرد شود سپس زیر تابه را کم کنید.

مرحله سوم: دم گذاشتن حلوا

وفتی حلوا را خوب خرد کردید باید آن را برای ۲۰ دقیقه دم بگذارید دمکنی را روی تابه قرار دهید و صبر کنید بعد از ۲۰ دقیقه مقداری از حلوا را در دست بگیرید و فشار دهید اگر دستتان چرب شد یعنی کار خرد کردن و زدن حلوا را درست انجام دادید ولی اگر چرب نبود باید کمی روغن اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا نشاسته

مجدد با کفگیر شروع به خرد کردن حلوا کنید و برای ۱۵ دقیقه مجدد دم بگذارید تا حلوا دم بکشد و بعد حلوا را تست کنید که بوی خامی نشاسته ندهد سپس با نوک کفگیر مجدد بزنید تا ریز شود سپس داخل کاسه کشیده و با گل محمدی تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه حلوا نشاسته ای مجلسی

  1. حلوا نباید خیلی سفت باشد و بوی خامی ندهد.
  2. اگر دوست دارید حلوا ساده باشد و رنگ آن سفید باشد زعفران اضافه نکنید اگر دوست دارید رنگی باشد زعفران بزنید.
  3. میزان نشاسته و شکر مساوی می باشد.
  4. اگر نشاسته شما ترشی داشت باید کمی آب بیشتر بریزید و بعد از ته نشین شدن آب روی آن را خالی کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه