طرز تهیه حلوا بحرینی ساده و لذیذ با نشاسته گل به شکل مسقطی

دستور پخت حلوا بحرینی

طرز تهیه حلوا بحرینی

 

حلوا بحرینی یکی دیگر از انواع حلواها می باشد که همان طور که از نام این حلوا مشخص است برای کشور بحرین است ولی در شهرهای جنوبی ایران نیز تهیه می شود و در واقع یک نوع حلوا مسقطی می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و برای میان وعده یا ایام مبارک رمضان بسیار مناسب است برای تهیه این حلوا ابتدا باید شکر را کاراملی کنید و تا بعد حلوا را آماده کنید این حلوا در کنار چای و قهوه بسیار خوشمزه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا مسقطی بحرینی با نشاسته گل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا بحرینی

  • نشاسته گل ۱ پیمانه
  • آب ۶ پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۲ پیمانه
  • گلاب ۱ پیمانه
  • پودر هل ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • مغز گردو، پسته و بادام به مقدار لازم
  • پودر نارگیل و پودر گل محمدی به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا مسقطی بحرینی با نشاسته

مرحله اول: کاراملی کردن شکر

ابتدا قبل از شروع کاراملی کردن شکر نشاسته گل را داخل کاسه ریخته و با نیمی از آب دستور مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته خوب باز شود سپس شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر شروع به کاراملی شدن و ذوب شدن کند.

مرحله دوم: افزودن کره

وقتی دانه های شکر قهوه ای شدند کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره خوب ذوب شود سپس باقی مانده آب را که بهتر است کمی گرم باشد به تدریج اضافه کنید و در این مرحله مدام هم بزنید در ابتدا ممکن است شکر گلوله شود سپس هم بزنید تا گلوله ها باز شود.

مرحله سوم: افزودن نشاسته

در ادامه وقتی کارامل یکدست شد نشاسته را با کمک صافی روی مواد بریزید و هم بزنید سپس هل و زعفران و گلاب اضافه کنید و مواد را هم بزنید حالا روی حرارت کم قرار دهید و به مدت نیم ساعت هم بزنید تا کم کم حلوا غلیظ و رد قاشق روی حلوا بماند و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا بحرینی

در ادامه مغزیجات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید حالا یک قالب را چرب کنید و بعد از خنک شدن حلوا آن را داخل قالب ریخته و با پالت صاف کنید سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد بعد از ۲ ساعت با چاقو برش بزنید و به دلخواه داخل پودر نارگیل یا گل محمدی بغلطانید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه حلوا بحرینی

  1.  می توانید فقط از مغز گردو استفاده کنید.
  2. باید این حلوا با حرارت کم تهیه شود تا بوی خامی نشاسته گرفته شود.
  3. میزان زعفران سلیقه ای است و می توانید از ۱ ق غذا خوری زعفران غلیظ اضافه کنید.
  4. برای خوشمزه تر شدن این حلوا می توانید از کمی روغن کرمانشاهی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه