طرز تهیه فرنی زعفرانی ساده و خانگی و خوشمزه با آرد برنج و بدون نشاسته

طرز تهیه فرنی زعفرانی

 

یکی دسرهای سنتی ایرانی می باشد که به روش های مختلف تهیه می شود. بعضی از رسپی با نشاسته گل یا آرد برنج و یا آرد گندم تهیه می شود. شما می توانید هرچقدر که دوست دارید زعفران اضافه کنید. بهتر است از زعفران غلیظ یا پودر زعفران سابیده شده استفاده کنید تا رنگ فرنی بسیار خوش رنگ باشد. می توانید فرنی را برای یک عصرانه خوشمزه یا به عنوان دسر ساده و مقوی برای مهمانی های خود تهیه کنید. میزان افزودن شکر کاملا سلیقه ای و بسته به ذائقه شما دارد. فرنی زعفرانی را می توانید در لیوان های تک نفره بریزید و یا همانند عکس از کمی دانه چیا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی زعفرانی با آرد برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۲ پیمانه
شکر۳ ق غذا خوری
آرد برنج۲.۵ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
گلاب۲  ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه فرنی زعفرانی خوشمزه بدون نشاسته

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شیر سرد را به همراه شکر و آرد برنج داخل یک شیرجوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا گلوله های آرد باز شود. باید به خوبی مواد را هم بزنید تا شکر و آرد حل شوند. می توانید از همزن دستی برای هم زدن مواد استفاده کنید.

مرحله دوم: غلیظ شدن مواد

حالا شیر جوش را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. حالا به مهم ترین نقطه تهیه فرنی می رسید که باید مداوم مواد داخل شیر جوش را هم بزنید. راز یک فرنی خوب و خوشمزه در هم زدن مداوم با حرارت کم است تا بوی خامی آرد گرفته شود و شکر ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن زعفران و گلاب

وقتی فرنی کم کم غلیظ شد باید زعفران از قبل سابیده شده را به صورت پودری یا دم شده غلیظ به فرنی اضافه کنید. شما می توانید بسته به سلیقه خود مقدار زعفران را اضافه کنید تا فرنی شما خوش رنگ شود. در ادامه گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه فرنی زعفرانی با خامه

در ادامه باید خامه را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید تا از حالت مسنجمی خارج شود. خامه را به مواد فرنی اضافه کنید و سریع هم بزنید تا بافت خامه باز شود. وقنی خامه کاملا حل شد آن را از روی حرارت بردارید. همان طور که فرنی داغ است داخل لیوان سرو ریخته و با مغزیجات دلخواه و یا گل محمدی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فرنی زعفرانی برای ۴ نفر

  1. اگر حرارت بالا باشد بوی خامی آرد در فرنی باقی می ماند.
  2. می توانید کف لیوان کمی دانه چیا بریزید تا در کنار خواص فرنی از خواص دانه چیا نیز بهرمند شوید.
  3. میزان شکر دلخواه و قابل تغییر است و می توانید کم و زیاد کنید.
  4. می توانید بجای آرد برنج از آرد گندم نیز استفاده کنید.
  5. می توانید مقدار مواد را دو برابر کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه