طرز تهیه کرم حلوا عالی و راحت برای تزیین کیک و حلوا در خانه

طرز تهیه کرم حلوا

 

کرم حلوا کرمی است که برای تزیین حلوا استفاده می شود و شما می توانید با ماسوره های مختلف گل های زیبایی اماده کنید و برای دیزاین و تزیین حلوا استفاده کنید. از این کرم می توانید برای تزیین انواع کیک و کاپ کیک یا دسر استفاده کنید. کرم حلوا ممکن است دستور های متفاوتی داشته باشید ولی این رسپی بسیار آسان و طعم مطلوبی دارد. اگر یک حلوای خوشمزه تهیه کردید می توانید با این کرم حلوا را در رنگ های مختلف تهیه و روی حلوا یا کیک خود قرار دهید و تزیین کنید. خوبی این کرم این می باشد که شما می توانید به تنهایی میل کنید و مانند فوندانت نمی باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم حلوا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
آرد۱/۴ پیمانه
شیر۲ پیمانه
وانیل۱/۸ ق چای خوری
اسانس هل یا اسانس دیگر۲  قطره
کره۱/۲ ق چای خوری
رنگ ژله ایبه مقدار لازم

طرز تهیه کرم حلوا

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و شکر را چند دقیقه با همزن بزنید تا حجیم و روشن شود. آرد را اضافه کنید و تا زمانی که کاملا مخلوط شود و گلوله ای باقی نماند با همزن بزنید. در آخر شیر را اضافه کنید، بزنید تا مایه یکدست شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

مایه را در شیرجوش یا تابه ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید و با همزن دستی مدام هم بزنید تا گلوله نشود و ته نگیرد، تا زمانی پخت را ادامه دهید که کرم به غلظت مناسبی برسد که برای ماسوره زدن آماده باشد. با توجه به شعله، پخت حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

مرحله سوم: افزودن کره

زمانیکه کرم به غلظت مناسب رسید، وانیل و اسانس را اضافه و مخلوط کنید. در آخر کره را اضافه کنید و به محض ترکیب شدن به پخت پایان دهید. کرم را در کاسه های مختلف بریزید و با رنگ ژله ای ترکیب کنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم حلوا

در قیف، ماسوره گلبرگ قرار دهید و از یک پایه گل استیل یا یک تخم مرغ استفاده کنید. برای گل رز مقداری کرم در مرکز قرار دهید و دور تا دور آن را با گلبرگ زدن بپوشانید تا گل به سایز دلخواه برسد. با یک قیچی چرب گل را بردارید و روی حلوا یا کیک و دسر قرار دهید. می توانید ابتدا گل را به کاغذ روغنی منتقل کنید و کمی در محیط قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس برای تزیین استفاده کنید. با استفاده از ماسوره برگ و کرم سبز رنگ، اطراف گل را برگ بزنید.

فوت و فن های دستور پخت کرم حلوا

  1. این کرم در صورتی که پخت مناسبی داشته باشد کاملا لطیف و شکل پذیر است و به راحتی می توانید گل های متفاوت را تمرین کنید و در کار با ماسوره ها به مهارت برسید.
  2. می توانید از قالب ها یا مولد های سیلیکونی استفاده کنید و به شکل های مختلف این کرم را تهیه کنید.
  3. برای گل رز می توانید از ماسوره M2 یا ستاره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه