طرز تهیه حلوا سارای ترکیه خوشمزه و ساده به روش اصل ترکی

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه

 

یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب در ترکیه می باشد. این حلوا بسیار خوشمزه و کم کالری می باشد چون نیاز به تهیه شربت نیست برای زمان های که شما هوس شیرینی یا یک حلوا ساده را داشته باشید بهترین گزینه همین حلوا سارای ترکیه می باشد برای تهیه این حلوا نیاز به استفاده از زعفران نیز نمی باشد و چند قلم مواد به راحتی تهیه می شود و باید فقط مدام هم بزنید تا آرد نسوزد. حلوا سارای ترکیه شیرینی متعادلی دارد و به دلخواه می توانید مقدار شیرینی را کمی بیشتر بریزید این حلوا به صورت سرد سرو می شود تا کمی خودش را گرفته بعد برش بزنید پس نباید داغ آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی حلوا سارای ترکیه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۳ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره۲ ق غذا خوری
پودر قند۱ پیمانه
وانیل شکری۱ بسته یا نوک ق چای خوری وانیل ایرانی

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه

مرحله اول : تفت دادن آرد

ابتدا آرد را داخل تابه الک کنید و شروع به تفت دادن آن کنید نباید آرد تغییر رنگ دهد بلکه باید بوی خامی آن گرفته شود حتما در مراحل تفت دادن آرد باید حرارت کم باشد تا آرد نسوزد و یا تغییر رنگ ندهد یکی مهم ترین مراحل تهیه این حلوا این مرحله می باشد.

مرحله دوم : افزودن کره و روغن مایع

کره را داخل ظرف ذوب کنید و به آن روغن مایع اضافه کنید و مخلوط روغن ها را روی آرد ریخته و همان طور که زیر حرارت کم است مدام و سریع هم بزنید تا روغن به خورد آرد برود این مرحله باید ۲ دقیقه طول بکشد.

مرحله سوم : افزودن پودر قند

پودر قند و وانیل را با هم مخلوط و به حلوا اضافه کنید و ۲ الی ۳ دقیقه دیگر نیز خوب تفت دهید تا مواد مانند حلوا جمع شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : تهیه حلوا سارای ترکیه

یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و مواد حلوا را داخل ظرف ریخته ابتدا با قاشق مواد را خوب پخش کنید سپس با ته لیوان مواد را خوب فشرده کنید و صاف کنید و بلافاصله بدون اینکه صبر کنید به شکل مربع برش بزنید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید بعد از گذشت این زمان از یخچال بیرون بیاورید و روی حلوا پودر قند الک کنید و با کمی پودر پسته یا گل محمدی به دلخواه تزئین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن ها دستور پخت حلوا سارای ترکیه

  1. می توانید حلوا را خارج یخچال نگهداری کنید.
  2. می توانید حلوا سارای ترکیه  را داخل قالب سیلیکونی ریخته و به صورت قالبی تهیه کنید.
  3. از آرد سفید برای تهیه این حلوا استفاده کنید تا رنگ حلوا خوش رنگ شود.
  4. به دلخواه بجای وانیل از زنجبیل یا پودر هل می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه