طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی اصل با خامه و نشاسته در قالب

طرز تهیه بستنی مگنوم

 

یکی از بستنی های بسیار خوشمزه در ایران است که همه ما طعم و مزه آن را دوست داریم اما بستنی مگنوم جز بهترین و خوشمزه ترین و البته گران ترین بستنی ها می باشد زیرا هم پر چرب است و هم روکش شکلاتی دارد که به آن انواع مغزها چسبیده است اما مگنوم نام تجاری بستنی است که متعلق به شکرت انگلیسی هلندی یونیلور می باشد که در سال ۱۹۸۹ در دانمارک با هدف تهیه بستنی برای بزرگ سالان کار خود را آغاز کرد و تبدیل شد به یکی از بهترین برندهای بستنی در سراسر دنیا که سالانه فروش میلیاردی در دنیا دارد. آنها از بهترین مواد و شکلات در تهیه بستنی مگنوم استفاده می کردند که بعضی از بستنی های مگنوم با انواع سس های کارامل و شکلاتی تهیه می شد و در سال ۱۹۹۲ در طعم های دبل چاکلت و بادامی و نهایت به ۲۷ نوع مختلف از بستنی ها رسید که امروزه در دنیا بسیار محبوب است و چه خوب است ما بتوانیم این بستنی را خود در خانه برای بچه ها تهیه کنیم. امروز در پارسی دی بستنی مگنوم خانگی اصل با خامه و نشاسته در قالب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۲ پیمانه
نشاسته۲ ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

مواد لازم برای روکش بستنی

شکلات تخته ای۱ پیمانه
روغن مایع۲ ق غذا خوری
مغز بادام یا فندوق۴ ق غذا خوری

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی ساده با خامه و ثعلب بدون بستنی ساز

طرز تهیه بستنی مگنوم با خامه و نشاسته در قالب

مرحله اول: جوشاندن شیر و نشاسته

ابتدا شیر را داخل یک قابلمه ریخته و نشاسته پودری را به آن اضافه می کنیم و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید وقتی کمی نشاسته باز شد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا دوباره مواد را هم بزنید دقت کنید باید تمام گلوله های نشاسته کاملا باز شود و روی حرارت ملایم باشد تا بوی خامی آن گرفته شود وقتی شیر به نقطه جوش رسید و مخلوط شبیه به غلظت فرنی شد از روی حرارت بردارید وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه بستنی

مواد را کنار بگذارید تا از داغی بیفتد وقتی از داغی افتاد خامه صبحانه را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا خامه کاملا باز شود و مایه یکدستی بدست بیاد برای تهیه این بستنی نیاز دارید از یک قالب بستنی استفاده کنید که از لوازم قنادی ها می توانید تهیه کنید ولی اگر نداشتید می توانید از لیوان های یکبار مصرف استفاده کنید و در انتها از چوب مخصوص بستنی.

مرحله چهارم: استراحت در فریزر

حالا قالب سلیکونی مورد نظر را آماده کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید سپس از مایه بستنی داخل قالب ها بریزید و آنها را پر کنید و بعد چوب بستنی را نیز از طریق شیار زیر قالب فرو کنید و حالا قالب را به آرامی برداشته و به مدت ۴ الی ۵ ساعت در فریزر قرار داده تا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم: تهیه سس شکلاتی

در ادامه شکلات تخته ای را خرد می کنیم و بن ماری کنید سپس و بعد مقداری روغن مایع داخلش ریخته و هم بزنید تا روان شود سپس کمی که از داغی افتاد مغزیجات دلخواه را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم: تهیه بستنی مگنوم

در ادامه قالب را از فریزر خارج کنید و بستنی را از قالب خارج کنید و یا اگر از لیوان های پلاستیکی استفاده کردید به آرامی لیوان را پاره کنید و با کمک چوب بستنی داخل مخلوط شکلات بزنید و چند ثانیه در دست نگهدارید و بعد چند ثانیه روی یک سینی قرار دهید و دوباره به فریزر منتقل کنید و یک ساعت قبل از سرو از فریزر خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی مگنوم خانگی اصل

  1. بستنی چون سرد و شکلات کمی گرم، سرد از آن خارج کنید تا آب نشود.
  2. می توانید از مغزهای دلخواه استفاده کنید.
  3. بهتر از شکلات مرغوب استفاده کنید.
  4. این طعم بستنی وانیلی است می توانید به دلخواه آن را زعفرانی یا کاکائویی نیز درست کنید.
  5. هر چقدر بستنی بیشتر در فریزر بماند بهتر است پس عجله نکنید و یا شب قبل آن را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه