طرز تهیه اسنک سیب زمینی خانگی ساده و پفکی در فر

طرز تهیه اسنک سیب زمینی

 

یکی از انواع اسنک ها می باشد که بسیار سالم است و طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می توانید به عنوان یک میان وعده یا ساید دیش استفاده کنید و با چند قلم مواد به راحتی می توانید یک میان وعده خوشمزه برای بچه ها تهیه کنید و با سس دلخواه سرو کنید و از همه مهم تر سالم تر می باشد و در کمترین زمان تهیه می شود شما می توانید با یک ماسوره آن را به شکل های مختلف پایپ کنید و یا می توانید مواد را داخل یک نایلون فریزر ریخته و نوک آن را قیچی کنید و مواد را داخل سینی فر یا سولاردم قرار دهید اگر شما فر ندارید می توانید داخل روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید. اما بافت اسنک سیب زمینی ترد و کرانچی می باشد و برای پذیرایی نیز گزینه مناسبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسنک سیب زمینی خانگی ساده و پفکی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
کره۵۰ گرم
آرد ذرت۱ ق غذا خوری
آب۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه اسنک سیب زمینی خانگی پفکی در فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشورید سپس سیب زمینی را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و آب را روی آن بریزید و بگذارید با حرارت ملایم تا سیب زمینی ها پخته و نرم شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

سیب زمینی های نرم شده را داخل کاسه بریزید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس آرد و کره و ادویه ها را به آن اضافه کنید حالا با پوره کن یا گوشتکوب دستی خوب مواد را له کنید و بکوبید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: ماسوره زدن

قبل از شروع کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس مواد پوره سیب زمینی را داخل قیف سیلیکونی بریزید و اگر قیف ندارید ۳ عدد نایلون را داخل هم قرار دهید تا در حین شکوفه زدن پاره نشود و کف سینی فر یا سولاردم یا توستر را خوب کمی چرب کنید حالا مواد را به آرامی داخل سینی شکوفه بزنید.

مرحله چهارم: پخت اسنک سیب زمینی

در ادامه سینی فر را داخل فر در پنچره وسط قرار دهید سپس به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا خوب طلایی شود اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها گریل را روشن کنید تا روی اسنک ها طلایی و برشته شود سپس داخل سینی قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت اسنک سیب زمینی

  1.  حتما سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بعد آبپز کنید وگرنه به لطافت دلخواه نمی رسد و خوب نمی توانید شکوفه بزنید.
  2. آرد ذرت باعث ترد شدن می شود.
  3. شما می توانید از ادویه های دلخواه در مزه دار کردن اسنک سیب زمینی استفاده کنید.
  4. برای تهیه در سولاردم دما را روی ۱۸۰ قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه