طرز تهیه سیب زمینی پفکی فست فودی خوشمزه و ساده با نشاسته ذرت

دستور پخت سیب زمینی پفکی

طرز تهیه سیب زمینی پفکی

 

سیب زمینی پفکی یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه یک سیب زمینی خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. سیب زمینی پفکی طعم و مزه خوبی دارد و داخل مایه نشاسته ذرت زده می شود و در روغن داغ سرخ کنید. این روش تهیه سیب زمینی بسیار خوشمزه و ترد می باشد و اگر تمام مراحل را رعایت کنید یک سیب زمینی پفکی خوشمزه خواهید داشت. سیب زمینی پفکی را می توانید در کنار غذا های سوخاری خود تهیه و سرو کنید. برای تهیه سس می توانید از سس های مختلف مانند رنچ یا تند استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی پفکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پفکی فست فودی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • آرد سفید ۳ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • کنجد ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی پفکی رستورانی ترد و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و بعد به تکه های دلخواه خرد کنید و بشورید. داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و زمانی که بجوش آمد باید کمی نمک و زردچوبه بریزید و سیب زمینی ها را اضافه کنید و بگذارید برای چند دقیقه پخته شود ولی نباید له شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر پفکی

برای تهیه خمیر باید آرد و نشاسته ذرت را به همراه کنجد و شیر و ادویه ها گفته شده را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست و نسبتا غلیظ شود همانند ماست باشد.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه باید سیب زمینی ها را آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید و داخل خمیر تهیه شده در مرحله قبل بریزید و هم بزنید تا سیب زمینی به خوبی داخل مواد کاور شود. سپس داخل یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا گرم گرم شود و بعد سیب زمینی ها را دانه دانه داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی پفکی خوشمزه و ترد به روش رستورانی

  1. چون سیب زمینی پخته می شود و بعد سرخ می شود برش ها را ضخیم بگیرید.
  2. از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه سیب زمین پفکی را داخل فر نیز تهیه کنید تا رژیمی تر باشد، برای این کار سینی را چرب کنید و سیب زمینی را داخل آن قرار دهید و به کدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا طلایی شود و در همین حین سیب زمینی ها را زیر و رو کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه