طرز تهیه اسکرامبل اگ ساده و خوش طعم با ژامبون و خامه + عکس

دستور پخت اسکرامبل اگ

طرز تهیه اسکرامبل اگ

 

اسکرامبل اگ یکی از انواع ساندویچ ها می باشد که بسیار مقوی و خوشمزه است و می توانید برای یک شام خوشمزه یا صبحانه مقوی آماده کنید. این اسکرامبل اگ را می توانید با نان همبرگر سرو کنید. این غذا به دلیل استفاده از تخم مرغ و شیر و خامه بسیار مقوی است و بسیار سیر کننده است. باید تخم مرغ را داخل تابه بریزید و هم بزنید تا سفت شود و بعد به آن ژامبون سرخ شده را اضافه کنید. شما می توانید اسکرامبل را با گوشت با قارچ نیز تهیه کنید و یک غذای فوق العاده تهیه کنید. اگر دوست دارید تنوع غذایی با تخم مرغ داشته باشید این ساندویچ فوق العاده را تهیه کنید. این غذای خوشمزه را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسکرامبل اگ را با خامه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسکرامبل اگ

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ژامبون ۲ عدد
  • خامه صبحانه ۱ ق غذا خوری
  • کره ۲۵ گرم
  • نان همبرگر ۲ عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • پنیر خامه ای ۲ ق غذا خوری
  • پنیر گواد ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه اسکرامبل اگ + عکس مراحل

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد خامه و شیر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود و خامه رقیق شود. داخل یک تابه کمی کره ریخته و صبر کنید تا ماهیتابه گرم شود و بعد مواد تخم مرغی را اضافه کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

باید مواد تخم مرغی را با قاشق مداوم هم بزنید تا کاملا پخته و شبیه به عکس شود. باید کاملا تخم مرغ خودش را بگیرد. در ادامه ژامبون ها را با کمی تابه روی تابه سرخ کنید و روی نان تست یا نان همبرگر کمی کره با فرچه بزنید.

مرحله سوم: افزودن پنیر ورقه ای

نان های را به دلخواه داخل تابه بزنید تا تست شود. حالا از مواد تخم مرغی بردارید و روی نان قرار دهید و مقداری ژامبون سرخ شده روی تخم مرغ ها قرار دهید و کمی پنیر گواد روی ژامبون بزنید و مجدد کمی مواد تخم مرغی قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه اسکرامبل اگ

روی نان تست کمی پنیر خامه بزنید و بعد ساندویچ را گریل کنید. برای گریل کردن ساندویچ می توانید آن را داخل تابه گریل قرار دهید و یا در ساندویچ ساز قرار دهید تا پنیر ذوب و نان تست شود و یا می توانید بدون تست کردن این ساندویچ خوشمزه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسکرامبل اگ با خامه و شیر

  1. از نان تست یا نان سبوس دار می توانید برای تهیه این ساندویچ خوشمزه استفاده کنید.
  2. مواد تخم مرغی باید روی حرارت ملایم مرتب هم بخورد تا خودش را بگیرد.
  3. می توانید از پنیر رنده شده نیز استفاده کنید.
  4. ژامبون اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه اسکرامبل اگ ساده و خوش طعم با ژامبون و خامه + عکس
4.7 (93.33%) 3 votes