طرز تهیه نان شکری کره ای ساده و خوش طعم + عکس مراحل

طرز تهیه نان شکری

 

نان شکری یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به شکل های مختلف تهیه کنید و برای صبحانه یا عصرانه این نان های خوشمزه را تهیه کنید و حتی گزینه خوبی برای ماه رمضان و سفره های افطار می باشد. نان شکر با یک لایه شکر و کره تهیه می شود که طعم کره در تهیه این نان بسیار محسوس می باشد. این نان از دسته نان های حجیم می باشد و باید برای تهیه آن از آرد فانتزی یا آرد سفید استفاده کنید تا بافت نان بسیار نرم و پنبه ای باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شکری ساده با کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان شکری

آرد۳۰۰ گرم حدودی
شیر۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد(سفیده برای خمیر و زرده برای رومال)
کره۲۰ گرم
شکر۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
مخمر۱ ق س خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی نان شکری

کره۲ ق سوپ خوری
شکر۲ ق غذا خوری

طرز تهیه نان شکری خوشمزه و کره ای

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید شیر ولرم را داخل کاسه بریزید و به آن مخمر و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه این مخلوط را کنار قرار دهید و زمان دهید تا خمیرمایه عمل بیاید. دقت کنید شیر باید نه خیلی داغ نه خیلی سرد باشد وگرنه خمیر مایه عمل نمی یاید.

مرحله دوم : ورز دادن خمیر نان

۲۵۰ گرم آرد را داخل کاسه الک کرده و نمک و وانیل و سفیده ی تخم مرغ را افزوده و مخمر عمل آمده را افزوده و هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید و کره را افزوده و ده دقیقه ورز دهید و ۵۰ گرم آرد اضافی وقتی استفاده می شود که سایز تخم مرغ درشت باشد و خمیر چسبناک باشد که در اینصورت به شکل مویی و کم کم آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیر نرم و لطیفی به دست آید، به همین دلیل مقدار آرد تقریبی می باشد. یک کاسه را چرب کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل آن قرار دهید و برای ۲ ساعت زمان دهید تا خمیر پف کند و عمل بیاید.

مرحله سوم: چانه کردن خمیر

خمیر عمل آمده را ده ثانیه ورز داده تا هوا گیری شود و به ۹ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه گرفته و کنار دستمان قرار دهید و روی چونه ها را با کیسه فریزر بپوشانید تا خشک نشود و چونه ها را یکی یکی مطابق تصویر به شکل نواری باز کرده و با کره سطح خمیر را چرب کرده و کمی شکر روی آن پاشیده و خمیر را به درازا تا کرده و دوباره روی خمیر را با قلمو به کره آغشته کرده و از یک طرف مطابق تصویر رول کرده و داخل قالب کیک یزدی که با کره یا روغن جامد چرب کردید قرار داده و روی خمیرها را بپوشانید تا به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه استراحت دهید تا دوباره پف کند.

مرحله چهارم: پخت نان شکری

سپس با زرده ی تخم مرغ رومال زده و کمی شکر روی خمیرها پاشیده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۵ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که نان ها پخته و طلایی شوند، بعد از پخت از قالب خارج کنید و با عسل رقیق شده رومال کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان شکری خوشمزه و ساده

  1. میزان آرد تقریبی است و اگر بیش از اندازه اضافه کنید خمیر سنگین می شود و عمل نمی یاید.
  2. می توانید روی نان ها را به دلخواه پودر پسته بپاشید.
  3. برای پخت در فر برقی باید روی ۱۶۰ دما را تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه