طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا و بادمجان خوش طعم + عکس مراحل

دستور پخت طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا

طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا

 

اشترودل با خمیر یوفکا یکی از غذا های بسیار ساده و فوری می باشد که شما می توانید با مواد میانی مختلفی آن را تهیه کنید که امروز ما بهترین ترکیب را برای پخت اشترودل با خمیر یوفکا انتخاب کردیم، مخلوط بادمجان و گوشت چرخ کرده که برای یک غذای سبک و خوشمزه گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید اشترودل با خمیر یوفکا را برای مهمانی و به عنوان فینگرفود نیز تهیه کنید. این غذای خوشمزه همان طور که از نامش پیداست با خمیر یوفکا تهیه می شود که شما می توانید از خمیر مستطیل یا مربع استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا و بادمجان را به همراه عکس مراخل به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اشترودل با خمیر یوفکا

  • خمیر یوفکا ۱ بسته
  • روغن مایع ۳ الی ۴ ق غذا خوری
  • بادمجان ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی بادمجان ها

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای ریز با قطر نیم سانت برش بزنید و برای نیم ساعت در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را بشورید و داخل روغن داغ سرخ کنید و یا می توانید داخل فر قرار دهید تا گریل شود.

مرحله دوم: تهیه مایه گوشتی

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا پیاز کمی سبک و سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهید تا خوب سرخ شود. رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد از چند دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

خمیر یوفکا یا فیلو را از بسته بندی خارج کنید و با قالب های به قطر ۱۲ سانتی متر انتخاب کنید. حالا ورقه های خمیر یوفکا را با کمک روغن مایع گفته شده خوب رومال کنید و داخل قالب قرار دهید. شما می توانید از یک قالب بزرگ استفاده کنید و یا از قالب های تارت کوچک استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت اشترودل با خمیر یوفکا

در ادامه داخل قالب چند عدد گوجه گیلاسی و بعد مایه گوشتی و پنیر بریزید و قالب را پر کنید. قالب ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه به مدت ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته و پنیر کمی ذوب شود و بعد اشتردول را از قالب خارج کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اشترودل با خمیر یوفکا

  1. شما می توانید اشترودل با خمیر یوفکا را با انواع سس ها سرو کنید.
  2. می توانید بجای استفاده از قالب از کاسه رمکین استفاده کنید.
  3. بعد از قرار دادن مواد باید سریع داخل فر قرار دهید تا خمیر یوفکا خشک نشود.

همچنین ببینید

طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا و بادمجان خوش طعم + عکس مراحل
5 (100%) 4 votes