طرز تهیه پاناکوتا قهوه دو رنگ لیوانی ساده و خوش طعم با خامه صبحانه

دستور تهیه پاناکوتا قهوه

طرز تهیه پاناکوتا قهوه

 

پاناکوتا قهوه یکی از انواع پاناکوتا ها می باشد که بی شک یک دسر فوق العاده جذاب برای طرفداران قهوه می باشد. پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده می باشد و یک دسر فوق العاده می باشد که می توانید به صورت تک نفره و یا به صورت قالبی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید پاناکوتا قهوه را به صورت ساده و تک رنگ تهیه کنید و یا به صورت دو رنگ در لیوان های شیشه ای با ارتفاع کم تهیه و سرو کنید و یا حتی می توانید از موز و یا میوه دلخواه خود در بین لایه های این دسر استفاده کنید. تهیه پاناکوتا ها در خانه کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید در مهمانی و مجالس خود این دسر ایتالیایی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا قهوه دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا قهوه

  • شیر ۴ پیمانه
  • شکر ۱۵ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۴ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پودر قهوه فوری ۲ ق غذ اخوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتا قهوه دو رنگ

مرحله اول: مخلوط کردن شیر و شکر

ابتدا شیر و شکر را داخل یک قابلمه یا شیر جوش بریزید و کمی هم بزنید تا شکر داخل شیر حل شود. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر شروع به ذوب شدن کند. در همین حین آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بپاشید و صبر کنید تا ژلاتین اسفنجی شود.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

داخل یک کتری کمی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. کاسه ژلاتین را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین بن ماری شود. خامه را روی داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا حدی که خامه رقیق شود ولی اصلا نباید بجوشد.

مرحله سوم: افزودن خامه با پاناکوتا قهوه

شیرو شکر گرم شده را از روی حرارت بردارید و در ادامه خامه رقیق شده را به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید و حسابی هم بزنید و تا مخلوط شود. سپس مخلوط ژلاتین را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا قهوه دو رنگ

مخلوط پاناکوتا قهوه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا به یک کاسه قهوه فوری اضافه کنید و هم بزنید تا قهوه داخل مواد حل شود. به کاسه دیگر وانیل اضافه کنید و هم بزنید. حالا از مواد سفید داخل لیوان های سرو بریزید و برای چند ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. سپس لایه های قهوه را بریزید و دسر را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا قهوه قالبی

  1. می توانید مواد را داخل قالب ژله نیز بریزید.
  2. می توانید بجای قهوه از نسکافه یا پودر کاکائو نیز استفاده کنید.
  3. برای تزیین می توانید از خامه قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه