طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد خانگی ساده و فوری با جعفری و سس مایونز

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد

 

یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه و ساده می باشد. شما می توانید این ساندویچ را برای مهمانی و مراسمات خود تهیه کنید. این ساندویچ با چند قلم مواد تهیه شده و بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. همچنین می توانید برای پیک نیک یا مسافرت ها یا حتی کارمندان، یک ساندویچ فوری و سریع باشد. که باعث می شود شما غذا های ناسالم بیرون را نخورید و یک ساندویچ خوشمزه و سالم را میل کنید. می توانید با نان باگت یا انواع نان ها این ساندویچ را سرو کنید. اما ساندویچ مرغ سرد با سینه مرغ و کمی قارچ و جعفری تهیه می شود. یک سس مخصوص نیز در کنار این ساندویچ به شما آموزش خواهیم داد. در آمریکا شمالی ساندویچ مرغ بسیار پر طرفدار است و بیشتر فیله مرغ را گریل یا آب پز می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
پیاز داغ۳ ق غذا خوری
مایونز۲ ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
جعفری۱ دسته
سیر۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد با فیله مرغ و جعفری

مرحله اول: پخت سینه مرغ

سینه مرغ را به همراه سیر های پوست کنده و ادویه ها و کمی نمک داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی مرغ ها بریزید. اجازه دهید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از پخت سینه مرغ را از آب مرغ جدا کنید و بعد از خنک شدن آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه قارچ ها را شسته و خوب خشک کنید.   سپس داخل تابه ریخته و بدون افزودن روغن با حرارت بالا تقت دهید تا پخته و نرم شوند و آب اضافی قارچ کشیده شود. حالا داخل یک کاسه قارچ را به همراه پیاز داغ و مرغ بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: افزودن سس مایونز

در ادامه باید سس مایونز و ماست چکیده و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد مواد برود. در این مرحله به دلخواه می توانید از سس مورد علاقه خود استفاده کنید. حالا روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ سرد

بعد از گذشت ۱ ساعت جعفری را پاک کنید و بشورید سپس به صورت ساطوری ریز خرد کنید. داخل نان باگت را باز کنید و مقداری جعفری خرد شده را داخل آن بریزید و مواد ساندویچ را اضافه کرده و به دلخواه از چند اسلایس گوچه فرنگی استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ساندویچ مرغ سرد

  1. به دلخواه می توانید از سس رنچ یا سیر استفاده کنید.
  2. آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ یا خورش های مختلف استفاده کنید.
  3. می توانید خودتان پیاز داغ را آماده کنید. بهتر است از پیاز زرد یا سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد خانگی ساده و فوری با جعفری و سس مایونز
3.6 (72%) 5 votes