طرز تهیه ساندویچ مرغ و نخود فرنگی سرد به سبک رستورانی

ساندویچ مرغ و نخود فرنگی

 

ساندویچ ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت این ساندویچ ها را با سبزیجات مختلف در خانه تهیه کنید. الان که در فصل نخود سبز یا همان نخود فرنگی هستید حتما این ساندویچ لذیذ و خوشمزه را تهیه کنید و به همراه نان باگت سرو کنید. ساندویچ مرغ و نخود فرنگی را می توانید به صورت سرد یا گرم سرو کنید و برای مهمانی یا یک عصرانه و تولد به راحتی در خانه تهیه کنید. ترکیب این ساندیوچ فوق العاده خوشمزه است و حتما یک بار امتحان کنید تا عاشق مزه آن شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ مرغ و نخود فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
سس مایونز۲  ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
خامه۱ ق چای خوری
نخود فرنگی بخار پز شده۱/۲ پیمانه
سس خردل۱ق چای خوری
جعفری و شوید و پیازچهساطوری شده ۱/۲ پیمانه
خیارشوربه مقدار دلخواه
برگ بو، پیاز، نمک، فلفل سیاهبرای پخت مرغ

طرز ساندویچ مرغ و نخود فرنگی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار می توانید سینه مرغ را به همراه یک پایزچه ۴ قاچ شده و برگ بو و نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و روی آن آب جوش بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا مرغ پخته شود، وقتی می خواهید مرغ را برای ساندوچ ها بپزید باید کمی نمک بیشتری بزنید تا به اصطلاح خوش نمک شود و جذب مرغ شود و بعد از پخت مرغ را ریش ریش کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی

در ادامه باید خیارشور را بشورید و رنده ریز کنید و بهتر است داخل یک آبکش قرار دهید و کمی با پشت قاشق فشار دهید تا آب خیارشور خارج شود، نخود فرنگی را می توانید به صورت فریزر شده یا کنسروی استفاده کنید و حتما باید بخارپز شده باشد. پیازچه و جعفری و شوید را پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه سس مایونز و ماست و پنیر خامه ای را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید، مرغ و خیارشور را داخل یک کاسه ریخته و به آن سس و سبزی و نخود فرنگی را نیز اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا سس به مواد آغشته شود  و بعد نان ساندویچی را باز کنید و از مواد داخل آن قرار دهید و با اسلایس گوجه فرنگی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ مرغ و نخود فرنگی

  1. می توانید آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ و یا خورشت های خود استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی گردو خرد شده نیز به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید این ساندویچ را به صورت گرم یا سرد میل کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه