طرز تهیه پیتزا شکم پر با مرغ خوشمزه و لذیذ و ساده با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا شکم پر

 

یکی از غذاهای فست فودی و خوشمزه می باشد که مطمئنا همه عاشق طعم و مزه آن می شوند. پیتزا شکم پر یکی از غذاهای متنوع و خاص است که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. طرز تهیه پیتزا شکم پر بسیار راحت تر و ساده تر از پیتزای معمولی می باشد و طعم و مزه پیتزا را می دهد و یک پیشنهاد ویژه برای علاقه مندان به این غذا می باشد. پیتزا شکم پر را می توانید برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید و در کنار غذاهای دیگر سرو کنید. امروز قصد دارم طرز تهیه پیتزا شکم پر با مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
نمکنوک قاشق چای خوری
شکر۱ ق مربا خوری
روغن مایع۱/۳ پیمانه
خمیر مایه۱ ق مربا خوری
شیر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا شکم پر

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
اسفناج۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۵۰ گرم
پنیر گودا ورقه ایبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
کنجد۵۰ گرم
زعفران۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه و پودر پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا شکم پر با مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مواد داخل یخچال را برای تهیه کردن خمیر بیرون آورید و اجازه دهید که هم دمای محیط شود. سینه مرغ را بشورید و اجازه دهید آب آن خارج شود. اسفناج را بشورید و اجازه دهید خشک شود. سپس روی تخته برش ریز خرد کنید. گوجه را بشورید و روی تخته برش ورقه ای خرد کنید. کتری را روشن کنید و زعفران ساییده شده را با مقدار کمی آب جوش روی بخار کتری قرار دهید و درب ظرف را بگذارید تا زعفران دم ببرد. دز ظرفی تخم مرغ و کنجد و زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در کاسه ای بزرگ همه مواد خمیر را که شامل شیر، آب، روغن، نمک، بیکینگ پودر، شکر و خمیر مایه را بریزید و به آرامی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شود. سپس آرد را دو بار الک کنید و در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید. آرد را به مقداری به مواد اضافه کنید تا خمیر به آرامی شکل بگیرد. با کمک لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید. موادی که در دیوتره های ظرف پخش شدند را در مرکز ظرف قرار دهید و هم بزنید تا همه مواد باهم مخلوط شوند. سپس دستکش یک بار مصرف به دست کنید و با انگشت خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا یک خمیر نرم تشکیل شود که به دست چسبیده نشود. سپس خمی را  داخل ظرف درب بسته در یک جای تارک و گرم به مدت ۱ ساعت نگهداری کنید. بعد از استراحت، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و روی سطح کار به کمک وردنه خمیر را پهن و گرد کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مرغ

مرغ های از قبل شسته شده را به همراه پیاز چرخ کنید. می توانید از غذاساز هم استفاده کنید. سپس داخل کاسه بریزید و ادویه ها که شامل پودر پاپریکا ، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس دستکش یک بار مصرف به دست کنید و مواد را ورز دهید و داخل یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت دهید تا مزه دار شود و منسجم شود. سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و تفت دهید تا مواد به خوبی سرخ شود. به طور مداوم هم بزنید.

مرحله چهارم: آماده سازی پیتزا شکم پر در فر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. داخل تابه مناسب اسفناج های خرد شده را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا اسفناج ها پخته شوند. سپس پنیر خامه ای را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس زیر شعله را خاموش کنید و اسفناج ها را به مواد مرغ اضافه کنید و مواد را کاملا با هم یکدست کنید. سپس یک لایه از خمیر را روی سینی فر قرار دهید و کف سینی را کمی چرب کنید. روی خمیر پهن کرده پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس از مواد گوشتی از قبل آماده شده بریزید و روی آن از پنیر گودا ورقه ای قرار دهید و سپس دومین خمیر پهن شده را روی مواد قرار دهید و کناره های خمیر را به هم بچسبانید تا مواد آماده شود. سپس گوجه های ورقه ای خرد شده را روی خمیر قرار دهید و با کمک قلم مو مخصوص آشپزی از مواد تخم مرغ و زعفران و کنجد از قبل آماده شده روی خمیر بکشید و به مواد آغشته کنید. سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد و طلایی شود. بعد از این پیتزا شکم پر شما آماده است.

مرحله پنجم: آماده سازی پیتزا شکم پر بدن قابلمه

داخل یک قابلمه بزرگ و مناسب کاغذ روغنی قرار دهید. سپس یک لایه از خمیر را روی کاغذ روغنی قرار دهید و کف سینی را کمی چرب کنید. روی خمیر پهن کرده پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس از مواد گوشتی از قبل آماده شده بریزید و روی آن از پنیر گودا ورقه ای قرار دهید و سپس دومین خمیر پهن شده را روی مواد قرار دهید و کناره های خمیر را به هم بچسبانید تا مواد آماده شود. سپس گوجه های ورقه ای خرد شده را روی خمیر قرار دهید و با کمک قلم مو مخصوص آشپزی از مواد تخم مرغ و زعفران و کنجد از قبل آماده شده روی خمیر بکشید و به مواد آغشته کنید. سپس درب قابلمه را دم کنی قرار دهید و قابلمه را روی شعله ملایم و با شعله پخش کن به مدت ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا مواد پخته شود. بعد از این مدت پیتزا شکم پر آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا شکم پر خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

  1. می توانید از گوشت چرخ کرده به جای مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید از سبزی های معطر داخل مواد استفاده کنید.
  3. مقدار پنیر پیتزا سلیقه ای می باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا شکم پر با مرغ خوشمزه و لذیذ و ساده با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes