طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی عالی با فلفل دلمه قرمز با فر و بدون فر

طرز تهیه پودر پاپریکا

 

یکی از خوش عطرترین ادویه هایی است که از فلفل دلمه ای قرمز تهیه می شود. شاید برای شما پیش آمده باشد این ادویه را به صورت آماده از عطاری ها بخرید ولی طعم و مزه و بوی آن با مدل خانگی هزاران برابر فرق می کند علاوه بر آن رنگ بهتری نسبت به مدل های آماده دارد. اما کاربرد پودر پاپریکا شما می توانید در خیلی از خوراکی‌ها پاپریکا بریزید. نقش پاپریکا در غذا، اضافه کردن رنگ، مزه و عطر به آن است. البته بسته به اینکه در کجا رشد کرده باشد، عطر و رنگ آن کم و زیاد می‌شود. این ادویه طعم ثابتی ندارد، چرا که با توجه به میزان تندی فلفل‌ها، تندی و شیرینی آن در محصول نهایی تغییر می‌کند. خوبی این ادویه در ملایم بودنش است. معمولا پاپریکا تندی ملایمی دارد و برای کسانی که تندی فلفل قرمز را تحمل نمی‌کنند، گزینه‌ خیلی خوبی‌ است. اما این ادویه مانند دیگر ادویه خواص خوبی دارد مانند جلوگیری از ریزش مو، پایین آورنده فشارخون، تامین کننده انرژی، سلامت چشم و کمک به هضم غذا و جلوگیری از سرطان و پیری زودرس از هزاران خواص خوب این ادویه می باشد. شما می توانید به راحتی در منزل این ادویه را تهیه کنید و بهتر است برای نگهداری ادویه پاپریکا آن را در جای خشک و به دور از آفتاب در کنار دیگر ادویه ها نگهداری کنید. امروز در پارسی دی روش تهیه پودر پاپریکا در منزل با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فلفل دلمه قرمز۱ کیلوگرم

طرز تهیه پودر پاپریکا در منزل با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی فلفل دلمه

ابتدا فلفل دلمه ها را خوب بشورید و سپس با چاقو سر فلفل دلمه ها را جدا کنید و سپس تخم های فلفل دلمه را خارج کنید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

مرحله دوم: خشک کردن پاپریکا بدون فر

برای خشک کردن فلفل دلمه بدون فر باید حلقه های برش خرده را بدون اینکه روی هم قرار بگیرند داخل یک سینی یا سبد قرار دهید و به مدت ۴ روز مقابل آفتاب مستقیم قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: خشک کردن با فر

فر را روشن کنید و روی کمترین درجه آن قرار دهید فلفل دلمه های برش خورده را داخل سینی فر قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا فلفل دلمه خشک شود سپس فر را خاموش کنید و برای ۱ ساعت بگذارید داخل فر خاموش بماند.

مرحله چهارم: آسیاب کردن پاپریکا

وقتی فلفل دلمه ها به هر روش از روش های فوق خشک شدند داخل آسیاب یا میکسر ریخته و بگذارید تا کاملا فلفل دلمه های خشک شده پودر شوند سپس مجدد پودر بدست آمده را برای ۱ الی ۲ ساعت مقابل آفتاب قرار دهید تا خوب خشک شود سپس در ظرف در بسته ریخته و نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پودر پاپریکا

  1. می توانید برای خوش رنگ شدن پودر پاپریکا کمی در انتها به آن روغن مایع بزنید.
  2. اگر دوست دارید پودر پاپریکا حالت پودری داشته باشد از آسیاب استفاده کنید ولی اگر دوست دارید تکه ها درشت داخلش باشد از غذاساز استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید کمی پودر پاپریکا به تندی بزند چند عدد فلفل چیلی نیز خشک کنید و با آن ها آسیاب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی عالی با فلفل دلمه قرمز با فر و بدون فر
4 (80%) 9 votes

  • سوسن ۲ سال پیش

    مرسی از اینکه انقد کامل توضیح دادین من فلفل دلمه من امروز خشک شد اسیاب کردم فوق العاده شد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      ممنون عزیزم

      پاسخ
  • فاطمه سلمانی ۱ سال پیش

    سلام وقت بخیر من تو خونه درست میکنم بد یه مدت بهم میچسبه علتش چیه ؟یا چی کار کنم ک نچسبه؟؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      باید بگذارید تا کاملا خشک شود و در کابینت نگهداری کنید

      پاسخ