طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا مجلسی با فر و بدون فر

دستور پخت بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

 

بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا یکی از غذا های بسیار خوشمزه و پنیری می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا را می توانید با مواد گوشتی یا مرغی تهیه کنید و به دلخواه در فر یا روی تابه بپزید و از انواع پنیر ها برای تهیه این بادمجان پنیری خوشمزه استفاده کنید. شما می توانید بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا را برای مهمانی و مجالس استفاده کنید و به دلخواه داخل یک سس سرو کنید و یا به تنهایی آن را با نان تازه یا برنج نوش جان کنید. برای تهیه این غذا بهتر است از بادمجان های کشیده استفاده کنید تا بتوانید برش بزنید و مواد میانی را داخل آن بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

  • بادمجان ۵ عدد
  • پیاز  ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سیر ۱ حبه
  • قارچ ۵ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری یا ۳ عدد پوره گوجه فرنگی
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا بدون فر با قارچ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را آماده کنید. بادمجان ها را شسته و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید. سپس دالخ مخلوط آب و نمک به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را بشورید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس داخل یک تابه خوب دو طرف بادمجان ها را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. و بعد سیر پوره شده را بریزید و کمی تفت دهید تاعطر سیر بلند شود، سپس گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد قارچ های اسلایس شده را را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارج کشیده شود حالا ۱ ق غذا خوری رب یا پوره گوجه را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا خوشرنگ و یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه سس مواد

برای تهیه سس مخصوص باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید و ۱ ق غذا خوری رب بریزید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در ادامه ۱ پیمانه آب و آبلیموترش را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا سس کمی غلیظ شود. شما می توانید بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا را بدون سس تهیه کنید و فقط پنیر اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا در فر و تابه

حالا داخل بادمجان ها را کمی خالی کنید و با مواد گوشتی پر کنید. برای پخت بدون فر بادمجان ها را داخل تابه و روی سس چیده و پنیر روی بادمجان ها بریزید و درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود. برای پخت در فر نیز باید سس تهیه شده را داخل ظرف فر بریزید و بادمجان ها را روی آن قرار دهید و پنیر را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

  1. می توانید با سینه مرغ نیز این غذا را تهیه کنید.
  2. می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  3. تهیه سس دلخواه است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا مجلسی با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes