طرز تهیه پیتزا سوسیس و قارچ خانگی در مایکروفر به همراه نکات تنظیم درجه

پیتزا در ماکروفر

 

یکی از روش های پخت پیتزا می باشد. شاید خیلی ها فقط از مایکروفر یا سولاردم برای گرم کردن نان یا غذا های خود استفاده می کنند ولی باید بدانید شما می توانید با مایکروفر ها انواع کیک ها و نان ها و حتی خورش ها را نیز بپزید. مایکروفر ها و سولاردم ها داری فن هستند و تمام حرارت و گرما را به طور یکنواخت پخش می کنند، به همین خاطر پیتزا شما اصلا خشک نمی شود و یا یک طرف آن پخته و طرف دیگر خام باقی نمی ماند. شما برای تهیه پیتزا در مایکروفر می توانید از خمیر های حاضری استفاده کنید ولی ما امروز یک روش بسیار راحت بدون خمیر مایه و زمان برای عمل آمدن خمیر به شما یاد خواهیم داد که می توانید برای پخت انواع پیتزا ها استفاده کنید. در تهیه این پیتزا از سوسیس و قارچ استفاده شده که شما می توانید از انواع مواد دلخواه استفاده کنید و این روش پخت را با کمک مایکروفر امتحان کنید. امروز در پارسی دی  طرز تهیه پیتزا در مایکروفر با سوسیس و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

تخم مرغ۲ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
روغن۳ ق غذا خوری
جوش شیرین۱ ق غذا خوری
آرد۲ پیمانه

مواد لازم برای داخل پیتزا سوسیس و قارچ

سوسیس۴ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
زیتون سیاه۵ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
سس کچاببه مقدار لازم
سس خردلبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا در مایکروفر با سوسیس و قارچ

مرحله اول : تهیه خمیر پیتزا

ابتدا ماست را با جوش شیرین مخلوط کنید و صبر کنید تا جوش شیرین فعال شود. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید در حدی که لختگی تخم مرغ ها از بین برود. سپس روغن مایع را افزوده و شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود. با توجه به آرد های مختلف ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد. خمیر را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. روی خمیر را بپوشانید تا خشک نشود.

مرحله دوم : تهیه مواد پیتزا

سوسیس را حلقه ای خرد کنید و برش بزنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید و داخل همان تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب آن کشیده شود. فلفل دلمه را خلالی یا مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم : گرم کردن مایکروفر

مایکروفر همانند فر باید از قبل گرم شود. برای اینکار دکمه preheat را فشار داده و دمای ۱۶۵ درجه را انتخاب کنید و استارت را بزنید تا مایکروفر گرم شود. در سولاردم الجی دکمه کانوکشن را زده دمای ۱۶۵ را انتخاب کنید و استارت بزنید تا مایکروفر گرم شود. پس از گرم شدن دستگاه ۳ بوق می زند یعنی مایکروفر یا سولاردم به دمای مورد نظر رسیده است.

مرحله چهارم : تهیه پیتزا

خمیر را در ظرف مورد نظر خود پهن کنید و روی آن را با قلمو از مخلوط سس کچاب و خردل بزنید. سپس کمی پنیر پیتزا ریخته و بقیه مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید سپس آن را با پنیر پیتزا خوب کاور کنید.

مرحله پنجم : پخت پیتزا در مایکروفر و سولاردم

سه پایه کوتاه را در مایکروفر قرار دهید و دکمه کانوکشن را انتخاب کنید. پیتزا را روی سینی قرار دهید و دمای ۱۶۰ درجه را انتخاب کنید. سپس زمان مورد نظر که با توجه به وزن پیتزا حدودی می باشد ۲۵ دقیقه وارد کنید و بعد اینتر را زده و دکمه استارت را در نهایت بزنید تا پخت شروع شود. در سولاردم هم همین مراحل را تکرار کنید ولی اگر دکمه ff3 را داشتید گزینه پخت پیتزا به صورت اتوماتیک است آن را زده و وزن تقریبی را بزنید و استارت را فشار دهید. در انتهای پخت برای برشته شدن روی پیتزا از دکمه گریل ۱ استفاده کنید و برای ۲ دقیقه روی سه پایه بلند قرار دهید تا روی پیتزا طلایی شود. بعد از پخت پیتزا را از قالب خارج کنید و همراه با سس میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیتزا سوسیس و قارچ در مایکروفر

  1. ماست حتما شیرین باشد.
  2. مواد داخل پیتزا کاملا سلیقه ای است.
  3. زمان گفته شده برای پخت پیتزا با توجه به مقدار ضخامت خمیر پهن شده در قالب ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.
  4. در حالت کانوکشن می توانید از قالب های فلزی استفاده کنید.
  5. می توانید در سولاردم از دکمه کامبی نیز استفاده کنید بدین صورت که کامبی ۴ را انتخاب کنید اینتر را بزنید و دمای ۱۷۰ اینتر و قدرت را ۳۶۰ انتخاب کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه