طرز تهیه پیتزا آلفردو مرغ خانگی، حرفه ای و خوش طعم با سس مخصوص

طرز تهیه پیتزا آلفردو

یکی از پیتزا های فوق العاده خوش مزه و لذیذ است که می توانید آن را خیلی راحت و سریع آماده کنید و از خوردن این پیتزای فوق العاده لذیذ در کنار عزیزان تان لذت ببرید. به دلیل وجود فیله مرغ در این پیتزا، بافت پیتزا کاملا لطیف می باشد و خیلی راحت در دهان آب می شود. پیتزا آلفردو به دلیل وجود سس آلفردو طعم متفاوت و بی نظیری دارد.شما می توانید برای تهیه این پیتزا از خمیر آماده استفاده کنید و یا خمیر پیتزا خانگی استفاده کنید. اما به دلخواه می توانید از سبزیجات دلخواه نیز در تهیه این پیتزا استفاده کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه پیتزا چیکن آلفردو مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس

خامه۱/۲ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
پنیر پارمسان۱/۲ پیمانه
کره۳ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا آلفردو

فیله مرغ۲ عدد
قارچ۳ عدد
خمیر آماده پیتزا۱ عدد
فلفل دلمه سبز۱/۲ عدد
زیتون سیاه یا سبز اسلایس شده۱/۲ پیمانه
پنیر موزارلا۲۰۰ گرم
آویشنبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد

مرحله اول آماده سازی فیله ها

طرز تهیه پیتزا آلفردو با مرغ

مرحله اول آماده سازی فیله ها

ابتدا فیله ها را مزه دار کنید. برای مزه دار کردن فیله ها پیاز را بشورید و روی تخته برش آن را به صورت ورقه ای برش دهید. فیله ها را به همراه پیاز های ورقه ای داخل پلاستیک زیپ دار بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب نایلون را تکان دهید تا فیله ها مزه دار شوند.حالا به مدت ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید. سپس بعد ۱ ساعت فیله ها را از یخچال خارج کنید و آن ها را ساطوری و یا به صورت نگینی برش دهید. می توانید مرغ ها را گریل کنید یا سرخ کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سس آلفردو

در ادامه سیر را بشورید و پوست بگیرید سپس پوره کنید. در یک قابلمه کره را ریخته تا ذوب شود. سپس خامه صبحانه را به همراه شیر به کره اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. بعد از آن سیر پوره شده و پنیر پارمزان را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه مواد باهم ترکیب شدند، شعله را خاموش کنید و مواد را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی پیتزا

سینی فر را چرب کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. فلفل دلمه ها را بشورید و نگینی خرد کنید. سپس قارچ ها را بشورید و پوست روی آن را بکنید و روی تخته برش آن ها را ورقه ای خرد کنید. خمیر پیتزا را بردارید و داخل سینی فر که از قبل چرب کردید قرار دهید و روی آن سس آلفردو از قبل آماده شده را بریزید و خمیر را با سس کاور کنید. سپس پنیر موزرلا را رنده کنید و پنیر رنده شده را روی سس به صورت یکنواخت بریزید. سپس فیله های گریل شده را روی پنیر پیتزا قرار دهید. در ادامه قارچ های ورقه شده را به همین ترتیب اضافه کنید و روی قارچ ها دوباره پنیر رنده شده و فلفل دلمه و زیتون اسلایس شده و مقداری آویشن بریزید تا عطر خوبی به پیتزا آلفردو بدهد.

مرحله آخر: پخت پیتزا

سینی را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید پیتزا چیکن آلفردو پخته شود و خمیر موزارلا ذوب شود. بعد از آن پیتزا را در طبقه بالای فر قرار دهید و گریل را روشن کنید تا سطح پیتزا طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کنید و داخل ظرف مناسب به همراه سس مورد علاقه سرو کنید. پیتزا آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا چیکن آلفردو

  1. می توانید از پنیر پیتزا رنده شده بجای موزارلا استفاده کنید.
  2. می توانید از کمی گوجه یا ذرت نیز در این پیتزا استفاده کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید در انتها مقداری جعفری خرد شده روی پیتزا بریزید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پیتزا آلفردو مرغ خانگی، حرفه ای و خوش طعم با سس مخصوص
5 (100%) 1 votes