طرز تهیه کوکو شکم پر سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با پنیر پیتزا

طرز تهیه کوکو شکم پر ساده , دستور پخت کوکو شکم پر با گوشت و مرغ

 

یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کوکوی سیب زمینی دارد. داخل شکم این کوکوی لذیذ را مانند غذای ترکی بادمجان شکم پر با مواد مورد سلیقه خود می توانید پر کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو شکم پر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو شکم پر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو شکم پر با سایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

قارچ۲۰۰ گرم
پیازچه۴ شاخه
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۴ عدد بزرگ
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی شکم پر

برای تهیه کوکو شکم پر سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را در قابلمه ای قرار می دهیم و تا روی آن ها آب می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا زودتر آبپز شوند. قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته ریز خرد می کنیم

و سپس پیازچه ها را نیز می شوییم و روی تخته خرد می کنیم و در تابه ای مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها و پیازچه های خرد شده را در آن تفت می دهیم تا نرم شوند و از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با گوشتکوب له می کنیم و تخم مرغ ها را در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بود روی سیب زمینی می ریزیم و کمی ادویه زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک روی آن ها می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مقداری از مواد سیب زمینی بر می داریم و با رو کف دست دایره درست می کنیم و بعد آن را تخت می کنیم و از مواد قارچ و پیازچه تفت داده شده داخل سیب زمینی می ریزیم و روی آن پنیر پیتزا می ریزیم و جمع می کنیم و با دو کف دست به شکل یک دایره به آن حالت می دهیم.

تمامی کوکو ها را به این شکل فرم می دهیم. در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس کوکو ها را در تابه می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا سرخ شوند و سپس در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.نوش جان

همچنین ببینید

طرز تهیه کوکو شکم پر سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با پنیر پیتزا
3.5 (70%) 26 votes