طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای ساده و خوشمزه همراه با آموزش خمیر پیتزا

پیتزا مرغ تابه ای

 

یکی از پیتزاهای سریع و خوشمزه و مخصوص کسانی است که فر ندارند. شما با کمک ماهیتابه دو طرفه یا تابه های گرد این پیتزا را تهیه کنید. یکی دیگر از نکات برای این که پیتزا تابه ای خوبی داشته باشید این است که از تابه نچسب استفاده کنید تا پیتزا وقتی پخته شد به راحتی از تابه جدا شود وگرنه تمام زحماتتون به هدر می رود. اگر از تابه های دو طرفه رژیمی استفاده می کنید حتما واشر دورش را دربیارید تا بخار خارج شود و باعث خمیر شدن پیتزا نشود. برای تهیه این پیتزا ما یک خمیر سریع و فوری را به شما آموزش خواهیم داد. امروز در پارسی دی پیتزا مرغ تابه ای را یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد۱ پیمانه + ۱/۳ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۱ و نیم ق چایخوری
روغن۲ ق غذا خوری
نمک۱ ق چای خوری
ماست۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه روی پیتزا

سینه مرغ پخته شده۲ لیوان
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
سس گوجه فرنگیبه مقدار لازم
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

مرحله اول : تهیه خمیر پیتزا مرغ تابه ای

ابتدا ماست را با بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا بیکینگ پودر فعال شود و ماست پف کند سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و با همزن دستی خوب می زنیم تا از لختگی دربیاد سپس روغن مایع را افزوده و در انتها آرد را که با نمک مخلوط و سه بار الک کردیم را به مخلوط تخم مرغی اضافه کرده و با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیر جمع شود ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد بستگی به جنس آردی دارد که شما استفاده می کنید. خمیر را بمدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید و چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید در نهایت خمیر لطیف و نرمی بدست می آید روی خمیر را بپوشانید تا باقی مراحل را انجام دهید.

مرحله دوم : آماده سازی مواد پیتزا

مرغ را از قبل با یک عدد پیاز و برگ بو و مقداری نمک و فلفل سیاه خوب بگذارید پخته شود سپس ریش ریش کنید و کنار بگذارید. قارچ ها را اسلایس کرده و ۱ ق غذا خوری آبلیمو به آن اضافه کرده و با حرارت زیاد تفت دهید تا آبش کشیده شود اگر این مرحله را حذف کنید قارچ در پیتزا آب انداخته و باعث خمیر شدن پیتزا می شود.

مرحله سوم : پخت پیتزا مرغ تابه ای

کف ظرف مورد نظر را خوب چرب کنید خمیر پیتزا را کف ظرف پهن کرده و روی پیتزا با قلمو سس گوجه فرنگی بمالید سپس مرغ های ریش ریش شده و قارچ و فلفل دلمه نگینی یا خلالی را اضافه و روی آن را با پنیر پیتزا کاور کنید. درب تابه را گذاشته و روی شعله پخش کن قرار دهید و با حرارت ملایم ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پیتزا پخته شود بعد از گذشت این تایم چک کنید اگر دور پیتزا طلایی شده بوده کافیه اگر نیاز بود ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید سپس از تابه خارج کرده و روی آن کمی آویشن بپاشید و همراه با سس گوجه فرنگی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا مرغ تابه ای

  1. حرارت خیلی کم باشد وگرنه خمیر خشک می شود.
  2. به دلخواه می توانید مواد دیگر مانند ذرت یا گوجه نیز به پیتزا اضافه کنید.
  3. با این دستور شما دو تا پیتزا متوسط خواهید داشت.

همچنین ببینید

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای ساده و خوشمزه همراه با آموزش خمیر پیتزا
3.8 (76.59%) 41 votes