طرز تهیه پیتزا فوری خانگی با خمیر مایه فوری با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا فوری

 

یکی از انواع پیتزاها می باشد که خیلی سریع آماده می شود و نیازی به فر ندارد و داخل تابه تهیه می شود خیلی از ماها هوس پیتزا می کنیم ولی به دلیل وقت گیر بودن زمان آماده شدن خمیر از درست کردن آن صرف نظر می کنیم ولی شما با آماده سازی این خمیر نیاز به زمان زیادی برای تهیه پیتزا ندارید فقط کافیه یک بسته خمیرمایه فوری تهیه کنید و از مواد دلخواه برای تهیه پیتزای خود استفاده کنید که ما قارچ و گوشت چرخ کرده را انتخاب کردیم که زود نیز آماده می شود در انتها با گوجه خشک و ادویه دلخواه سرو کنید. امروز در پارسی دی پیتزا فوری خانگی با خمیر مایه فوری با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد۲ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ و ۱/۲ ق چای خوری
شکر۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
آب ولرم۱ پیمانه
روغن مایع۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای مواد میانی

پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
رب۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
سس کچاببه مقدار لازم
پنیر رنده شدهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا فوری خانگی بدون فر و با فر

مرحله اول: تهیه خمیر

برای تهیه این پیتزا ابتدا خمیر را تهیه می کنیم برای این کار آرد را به همراه نمک و شکر و خمیرمایه فوری داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس کم کم آب ولرم و بعد روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم خمیر جمع شود و بعد کنار دست خود آرد قرار دهید و اگر نیاز بود آرد اضافه کنید تا خمیر بدست نچسبد خمیر را خوب ورز دهید تا نرم شود حالا خمیر ما آماده شده و نیازی به استراحت ندارد روی خمیر را بپوشانید تا در باقی مراحل خشک نشود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت نیز سرخ شود و بعد فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ اسلایس شده اضافه کنید حرارت را بالا بگیرید تا آب قارچ کاملا کشیده شود سپس رب و پاپریکا را اضافه کنید و بگذارید تا مواد سرخ شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه پیتزا فوری به روی گاز

خمیر را داخل تابه ای که از قبل چرب کردید قرار دهید و روی خمیر را سس کچاب بزنید و بعد کمی پنیر در ادامه مواد گوشتی را روی پیتزا ریخته و روی آن پنیر رنده شده ریخته و چندد عدد گوجه خشک برای تزئین قرار دهید حالا درب تابه را قرار دهید و آن را روی شعله پخش کن با حرارت کم قرار داده تا پنیر ذوب و خمیر پخته شود سپس نوش جان کنید.

مرحله چهارم: تهیه پیتزا فوری با فر

اگر دوست دارید در فر این پخت را انجام دهید تمام مراحل فوق را داخل سینی مخصوص فر انجام داده و برای ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پیتزا پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا فوری با گوشت و قارچ

  1. دقت کنید خمیر نباید به دست بچسبد و خوب ورز دهید و بسته به نوع آردهای مختلف ممکن است تا ۱ پیمانه بیشتر آرد مصرف شود.
  2. می توانید از سوسیس یا کالباس نیز در تهیه این پیتزا استفاده کنید.
  3. اگر روی گاز پیتزا را تهیه می کنید حتما حرارت ملایم باشد و کمی روغن داخل تابه بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا فوری خانگی با خمیر مایه فوری با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes