طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه و مجلسی با ژامبون و پنیر پیتزا در فر

طرز تهیه قارچ شکم پر

 

از دسته فینگر فود های بسیار پرطرفدار است که طرز تهیه آن بسیار آسان است شما می توانید برای پر کردن قارچ ها از انواع مواد مختلف استفاده کنید. قارچ ها برای درمان کم خونی، تنظیم سطح کلسترول، دیابت، کمک به جذب مواد مغذی و همچنین مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. قارچ ها ممکن است در هنگام پخت آب انداخته که شما می توانید از قارچ های بزرگتر و یکم مونده تر استفاده کنید. سعی کنید قارچ ها را به صورت تازه تهیه کنید زیرا ماندگاری بالایی ندارند. روی قارچ های شکم پر را می توانید پنیر پیتزا ریخته یا از سس خامه ای استفاده کنید. امروز در پارسی دی قارچ شکم پر بسیار خوشمزه با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

قارچ بزرگ۱۵ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
کالباس یا سوسیس۳ عدد
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله اول : آماده سازی قارچ ها

ابتدا باید قارچ ها را خوب بشورید برای شستن قارچ ها آن را چند دقیقه در لگن آب سرد بگذارید تا کثیفی آن خارج شود سپس کلاهک آن را خوب شسته تا لک های سیاه رنگ از بین برود ساق قارچ را جدا کره و به کمک یک قاشق مقداری از داخل قارچ را خالی کنید و بزارید کنار حالا قارچ هایی را که گود کردید با کمی آبلیمو و نمک مزه دار کنید.

مرحله دوم : تهیه مواد شکم پر

پیاز را شسته و نگینی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن ریخته تا سبک شود سپس فلفل دلمه نگینی ریز را به همراه ژامبون نگینی شده اضافه کنید کمی که تفت خورد فلفل سیاه و نمک بزنید و از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود.

مرحله سوم : پر کردن قارچ با مواد شکم پر

با کمک قاشق مواد را داخل شکم خالی شده قارچ ها بریزید و روی آن را پنیر پیتزا ریخته و به دلخواه روی پنیر فلفل دلمه یا پیازچه بگذارید.

مرحله چهارم : پخت قارچ شکم پر

برای پخت به سه روش می توانید عمل کنید. روش اول : قارچ شکم پر را داخل تابه چیده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا هم قارچ پخته شود و هم پنیر ذوب شود.

روش دوم : قارچ ها را داخل سینی فر چیده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود در انتهای پخت می توانید گریل را چند ثانیه روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.

روش سوم : با استفاده از سولاردم شما می توانید قارچ شکم پر را تهیه کنید بدین صورت که قارچ ها را داخل سینی نچسب سولار چیده و دکمه کانوکشن را بزنید سپس در دمای ۱۷۰ بمدت ۷ الی ۸ دقیقه بگذارید تا قارچ ها پخته و پنیر ذوب شود. قارچ شکم پر ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت قارچ شکم پر

  1. بجای پنیر پیتزا می توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید بدین صورت که وقتی ژامپون را اضافه کردید پنیر را افزوده و کمی تفت دهید.
  2. حتما داخل قارچ را آبلیمو زده تا در هنگام پخت سیاه نشوند.
  3. از انواع سبزیجات مانند سیب زمینی یا هویج و … می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه