طرز تهیه پاستا خامه ای با مرغ و قارچ و شیر رستورانی و لذیذ

طرز تهیه پاستا خامه ای

 

پاستا ها تنوع بسیار بالایی دارند اما یکی از پاستا های بسیار خوشمزه و مجبوب در دنیا همین پاستا خامه ای است که بافت بسیار نرم و خوش طعمی دارد و بیشتر با سینه مرغ تهیه می شود و شما می توانید این رسپی را با هر پاستای که دوست دارید یا نودل تهیه کنید و برای نهار یا شام آماده کنید. در تهیه این پاستا از خامه و شیر و قارچ استفاده می شود که باعث خوشمزه تر شدن و بافت کرمی این پاستا می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پاستا ایتالیایی

 

مواد لازم

سینه۲ عدد
کره۱۰ گرم + ۱ ق غذا خوری روغن
قارچ۱۰ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
فلفل دلمهبه دلخواه
شیر۱.۵ لیوان
خامه۳ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
پاستا فرمی دلخواه۱ بسته
پنیر پارمزان۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۱ ق غذا خوری برای مرینت کردن مرغ
پودر پاپریکا، کمی پودر سیر، کمی فلفل سیاه، کمی نمک، کمی پودر تخم گشنیزبه مقدار لازم برای مرینت کردم مرغ

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پاستا پنه 

 

طرز تهیه پاستا خامه ای

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کن و به دو قسمت تقسیم کنید و با روغن زیتون و ادویه های گفته شده خوب ماساژ دهید و برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود و بعد داخل تابه گریل هر دو سمت را برای ۳ دقیقه بگذارید بدون نیاز به روغن پخته شود تا آب میان بافتی آن از بین نرود یا می توانید برای ۱۰ دقیقه در سرخکن قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

در ادامه داخل همان تابه که مرغ ها را سرخ کردید باید کره و روغن را اضافه کنید و قارچ ها را که از قبل شسته و اسلایس کردید اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد فلفل دلمه و پیاز را که از قبل به صورت نواری برش دادید اضافه کنید و تفت دهید تا سبزیجات نرم شود و بعد وسط تابه را خالی کنید و سیر های رنده شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن پاستا

در ادامه باید خامه به دمای محیط رسیده را به همراه شیر اضافه کنید و هم بزنید تا شیر گرم شود و بعد کمی فلفل سیاه اضافه کنید و حالا نوبت اضافه کردن پاستای خشک می باشد یعنی اصلا نیاز نیست شما پاستا را جدا پخته و آبکش کنید و اگر احساس کردید پاستا هنوز نپخته و سس غلیظ شده می توانید مجدد شیر اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستای خامه ای

در ادامه با احتیاط کمی نمک اضافه کنید و پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم یکدست شود و زمانی که مجدد سس غلیظ شد باید مرغ گریل شده را روی پاستا قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پاستا ساده و سریع

 

فوت و فن های دستور پخت پاستا خامه ای

  1. نیاز نیست پیاز را جدا تفت دهید و در روند پخت نرم می شود.
  2. مقدار و رنگ فلفل دلمه ی کاملا سلیقه ی است.
  3. می توانید از خامه بیشتری استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پاستا ساده با پنیر پیتزا

از
1
دیدگاه