طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی عالی و لطیف و حرفه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی

 

یکی از معروف ترین خمیرها می باشد که در اویل سال ۱۹۰۰ میلادی کشف شد و تبدیل به یک خمیر فوق العاده برای تهیه پیتزا شد. این خمیر با پیتزای شیکاگو رقابت بسیار نزدیکی دارد. اما خمیر این پیتزا کمی با دیگر خمیر ها متفاوت است که شما می توانید برای تنوع در خمیر ها این دستور را دنبال کنید و این خمیر را تهیه کنید و با مواد میانی دلخواه خود یک پیتزای خوشمزه و درجه یک تهیه کنید. اما این خمیر به صورت سنتی بعد از تهیه با گوجه فرنگی و پنیر موزرالا تهیه می شود ولی شما می توانید از هر نوع مواد گوشتی و مرغی استفاده کنید. بافت این خمیر فوق العاده نرم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی همراه ما باشید.

مواد لازم

آب گرم۱ و ۱/۴ پیمانه
مایه خمر۱/۲ ق چای خوری
عسل۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
آرد نان۳ و ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی حرفه ای

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا داخل یک کاسه آب گرم که به دمای ۴۵ درجه رسیده و یا زمانی که انگشت را داخل آب میزنید گرما را احساس کند ولی نسوزد ریخته و به آن نمک و عسل را اضافه کنید و هم بزنید. سپس خمیر مایه را روی آن بریزید و هم زده و روی کاسه را برای ۱۰ دقیقه بپوشانید تا خمیر مایه عمل بیاید و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آرد را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و وسط آن را گود کنید. خمیر مایه عمل آمده را به آرد اضافه کنید و با لیسک ابتدا هم بزنید تا مواد مخلوط شود. سپس برای ۲ دقیقه مواد را خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود. سپس خمیر را مانند توپ در بیاورید و در دمای محیط به مدت ۵ ساعت استراحت دهید تا خمیر حجیم شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه بعد از ۵ ساعت استراحت خمیر آن را به دو چانه تقسیم کنید. هر چانه را داخل کاسه جداگانه قرار دهید و روی ان سلفون کشیده و برای ۱ شب در یخچال استراحت دهید. قبل از مصرف یک ساعت زودتر از یخچال خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله چهارم: نحوه پخت خمیر پیتزا نیویورکی

بعد از استراحت دوم خمیر باید روی یک سطح آردپاشی کنید و خمیر با دست روی آن باز کنید و اصلا نباید از وردنه استفاده کنید. خمیر باید لبه دار باشد. فر را با دمای ۲۷۹ درجه روشن کنید تا داغ شود. حالا مواد دلخواه که می توانید سس سفید با پنیر دلخواه باشد را روی خمیر ریخته و با دمای ۲۵۰ درجه بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خمیر پیتزا نیویورکی

  1. در این مدل خمیر باید لبه ها قطورتر باشد.
  2. سعی کنید پیتزا را روی ظرف و یا سینی داغی که در فر گذاشتن گرم شده باز کنید.
  3. می توانید از مواد دلخواه برای تهیه خمیر پیتزا نیویورکی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه