طرز تهیه سیب زمینی تخم مرغ ساده و آسان برای صبحانه و شام

طرز تهیه سیب زمینی و تخم مرغ

 

یکی از غذا های بسیار خوشمزه برای دوست داران و علاقمندان سیب زمینی سرخ کرده و تخم مرغ می باشد. این غذا واقعا خوشمزه و لذیذ است و برای زمان هایی که فرصت درست کردن غذا را ندارید و دوست دارید صبحانه، شام و عصرانه متفاوت با طعم عالی نوش جان کنید می باشد. تخم مرغ دارای خواص زیادی است و یک غذای کامل به حساب می آید و سرشار از ویتامین و پروتئین مفید می باشد. قطعا بچه ها عاشق این غذای خوشمزه هستند و  می توانید خیلی سریع و آسان در مدت زمان کوتاه تهیه کنید و به مواد اولیه کم و همیشه در دسترس احتیاج دارید. شما می توانید این سیب زمینی تخم مرغ یا نیمرو سیب زمینی با نان تازه سرو کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی تخم مرغ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد بزرگ
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۲ ساقه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی و تخم مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و آن ها را پوست بگیرید. روی تخته برش سیب زمینی ها را به شکل دلخواه برش بزنید. شما می توانید سیب زمینی را ورقه ای یا به صورت مکعبی ریز خرد کنید. سپس در آب به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه سیب زمینی ها را در صافی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود و سیب زمینی های داخل صافی را آب بگیرید تا نشاسته و نمک اضافی آن شسته شود. اجازه دهید آب سیب زمینی ها کشیده شود. می توانید روی دستمال کاغذی یا آشپزخانه آن ها را خشک کنید. این کار باعث ترد شدن سیب زمینی ها می شود و سیب زمینی ها برشته شود و حالت پخته نگیرد. پیازچه را خوب شسته و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید. سپس با شعله ملایم اجازه دهید تا روغن مقداری گرم شود. سپس سیب زمینی های خشک شده را داخل روغن بچینید و اجازه دهید تا یک طرف سیب زمینی سرخ شود. بعد از سرخ شدن یک طرف سیب زمینی ها آن ها را برگردانید تا طرف دیگر سیب زمینی ها سرخ شود. در این هنگام می توانید از زردچوبه استفاده کنید.

مرحله سوم: پخت مواد

بعد از سرخ شدن دو طرف سیب زمینی ها آن ها را دور تابه با کفگیر بچینید و تخم مرغ ها را در وسط تابه بشکنید و نمک و فلفل سیاه را به روی تخم مرغ و سیب زمینی ها بریزید. می توانید در صورت تمایل پودر سیر هم اضافه کنید. پیازچه را به مواد اضافه کنید. سپس درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها پخته شود. بعد از پخته شدن تخم مرغ ها غذا آماده است می توانید در دیس مناسب آن ها را همراه با سس کچاپ و نان داغ سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن دستور پخت سیب زمینی و تخم مرغ

  1. در هنگام سرخ شدن سیب زمینی ها اجازه دهید، روغن گرم شود بعد آن ها را اضافه کنید و بعد سرخ کنید.
  2. می توانید تخم مرغ ها را در کاسه جدا بشکنید و هم بزنید و بعد بعد به تابه منتقل کنید.
  3. می توانید تخم مرغ ها را در کاسه مناسب بریزید و همراه با جعفری خرد شده تازه مخلوط کنید و هم بزنید و بعد داخل تابه بریزید.
طرز تهیه سیب زمینی تخم مرغ ساده و آسان برای صبحانه و شام
3.3 (66.67%) 12 votes