طرز تهیه دوشاب یومورتا (شیره و تخم مرغ) صبحانه مقوی و ساده آذربایجانی

طرز تهیه دوشاب یومورتا

 

این املت یک صبحانه بسیار اصیل و مقوی و پر انرژی ارومیه و آذربایجات است که از ترکیب شیره و تخم مرغ تهیه می شود که بسیار مناسب فصل سرما می باشد و به دلخواه می توانید کمی گردو و هل و کنجد نیز اضافه کنید و به همراه یک نان تازه این معجون خوش طعم اصیل ایرانی را میل کنید. دوشاب یعنی شیره و یورموتا به معنی تخم مرغ است. می توانید تخم مرغ را مانند املت خوب هم بزنید یا به صورت درست وسط تابه باشد و پخته شود. مصرف شیره انگور باعث تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر بهترین گزینه می باشد پس اگر می خواهید به امتحان یا قرار کاری بروید این املت را تهیه کنید با انرژی زیاد روز خود را آغاز کنید، همچنین شیره انگور آرام بخش اعصاب و در دوران بارداری مفید است و می توانید برای کم خونی نیز مفید باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دوشاب یومورتا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گردو۱ مشت
کنجد۱ ق غذا خوری
روغن کرمانشاهی۱ ق غذا خوری
شیره انگور۳ الی ۴ ق غذا خوری
تخم مرغ۴ عدد

همچنین ببینید: طرز تهیه املت ایتالیایی

 

طرز تهیه دوشاب یومورتا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گردو ها را پوست بگیرید و از پوست جدا کنید و روی سینی کار قرار دهید و با چاقو برش بزنید یا داخل هاون کمی بکوبید دقت کنید نباید گردو ها خیلی پودری باشد و دندان گیر باشد.

مرحله دوم: تفت دادن گردو

در ادامه روغن کرمانشاهی را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد گردو و کنجد را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو و کنجد از بین برود و بعد از چند دقیقه شیره انگور را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را بشکنید و صبر کنید تا کمی سفیده خودش را بگیرید و ابتدا سفیده را هم بزنید و بعد زرده را مخلوط کنید و هم بزنید و به همراه نان تازه این املت مقوی را سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت با گوجه رنده شده

 

فوت و فن های دستور پخت دوشاب یومورتا

  1. باید به جای هر نفر ۲ عدد تخم مرغ در نظر بگیرید.
  2. بهتر از روغن کرمانشاهی یا ساری یاغ استفاده کنید ولی اگر در دسترس نیست می توانید از کره نیز استفاده کنید.
  3. میزان هم زدن تخم مرغ به خودتون بستگی دارد که چقدر سفت یا شل تر بردارید.
  4. می توانید بجای شیره انگور از شیره خرما نیز استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه املت قارچ

از
1
دیدگاه