خواص و مضرات تخم هندوانه ، 15 خاصیت تخم هندوانه برای سلامتی بدن

خواص تخم هندوانه

خواص تخم هندوانه , مضرات تخم هندوانه , زیان ها و خاصیت های تخم هندوانه , o hw jol ikn hki

خواص و مضرات تخم هندوانه

تخم هندوانه دارای مواد مغذی زیادی می باشد ، همچنین تخم هندوانه سرشار از اسیدهای چرب ، پروتئین و مواد معدنی می باشد. ویتامین ب مانند تیامین ، نیاسین ، فولات و مواد معدنی مختلف مانند منیزیم ، پتاسیم ، منگنز ، آهن ، روی ، فسفر و مس در تخم هندوانه وجود دارد.

تخم هندوانه در آشپزی های قاره آسیا و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد. تخم هندوانه به عنوان یک تنقلات عالی محسوب می شود که در چاشنی سالادهای مختلف مصرف می شود. روغن تخم هندوانه برای مو و پوست انسان بسیار مفید می باشد.

تخم هندوانه دانه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص تخم هندوانه را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص تخم هندوانه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص تخم هندوانه

رفع خشکی مو

روغن تخم هندوانه دارای اسیدهای چرب ضروری می باشد که از خشکی مو و شکنندگی آن پیشگیری می کند.

پاکسازی پوست

روغن تخم تخم هندوانه از انباشت چربی بر روی پوست جلوگیری می کند و همچنین برای درمان بیماری های مختلف نظیر آکنه مناسب است.

مفید برای درمان دیابت

از تخم هندوانه می توان برای درمان دیابت استفاده کرد ، شما می توانید مقداری تخم هندوانه را به مدت ۴۵ دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید و سپس ترکیب بدست آمده را روزانه به عنوان چای مصرف کنید.

سلامت موهای سر

علاوه بر خواص تخم هندوانه برای پوست بدن برای مو نیز بسیار موثر است. روغن تخم هندوانه به راحتی جذب پوست سر شده و رطوبت رسانی را به شکل ویژه ای در بدن انجام می شود. این امر باعث حفظ سلامت پوست و مو می شود.

کنترل فشار خون

کنترل فشار خون یکی از موارد ضروری برای داشتن قلب سالم می باشد. شما می توانید برای کنترل فشار خون از تخم هندوانه استفاده کنید. چرا که حاوی مواد سیترولینی می باشد که باعث گشاد شدن رگ ها می شود.

تقویت حافظه

تخم هندوانه می تواند باعث سلامت و تقویت حافظه ی شما شود.

منبع غنی ملانین

تخم هندوانه دارای مس می باشد که باعث تولید ملانین می شود. ملانین پیگمنتی است که برای مو و پوست بدن انسان رنگ فراهم می کند.

پاکسازی کلیه ها

استفاده از دمنوش تخم هندوانه که یک ترکیب ادرار آور می باشد برای پاکسازی کلیه ها بسیار مفید می باشد. برای اولین بار در جهان ادوارد کیسی دمنوش تخم هندوانه را درست کرده است. وی معتقد است می توان برای درمان عفونت های ادراری و برای رفع سنگ کلیه از دمنوش تخم هندوانه استفاده نمود.

درمان آکنه

آکنه به خاطر وجود باکتری های روی پوست ایجاد می شود. شما می توانید برای درمان آکنه از تخم هندوانه کمک بگیرید چرا که یکی از بی خطرترین راه برای درمان این بیماری پوستی می باشد.

سلامت روده ها

ویتامین ب موجود در تخم هندوانه باعث می شود تا عملکرد روده ها به شکل درستی شکل بگیرد و دستگاه گوارش در سلامت باقی بماند.

سلامت قلب

مصرف دمنوش تخم هندوانه برای سلامت قلب و عروق موثر می باشد. تخمه هندوانه دارای منیزیم زیادی می باشد که به تثبیت فرآیند سوخت و ساز کمک می کند و برای سلامت قلب موثر است.

کمک به روند تشکیل کلاژن

برای تشکیل کلاژن در بدن نیاز به آمینو اسید می باشد. آمینو اسید باعث می شود تا کلسیم در بدن جذب شود. کلاژن یک ترکیب عالی برای بدن می باشد.

کاهش کلسترول

در تخم هندوانه چربی های سالم وجود دارد ، همچنین اسید چرب امگا سه و PUFA در تخم هندوانه به وفور یافت می شود. تخم هندوانه باعث کاهش کلسترول مضر خون می شود. این موضوع می تواند باعث سلامت قلب و عروق و بیماری های قلبی شود.

حفاظت در مقابل عفونت های پوستی

مواد مغذی که در تخم هندوانه وجود دارد باعث می شود تا پوست انسان در برابر عفونت و بیماری های مختلف نظیر سرطان پوست در امان باشد.

سفت کردن پوست

شما می توانید از عصاره تخم هندوانه برای جلوگیری از زوال عقل استفاده کنید. تخم هندوانه باعث می شود تا پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند.


  • فریدون ۲ سال پیش

    روز بخیر ، خواصی که در مور دانه یا تخم هندوانه درج فرمودید منظور خود دانه سیاه رنگ هندوانه است یاتخمه سفید رنگ داخل پوسته تیره ؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      خواص برای تخم هندوانه شامل هردو مورد که گفتید می شود.

      پاسخ
  • شاهین ۲ سال پیش

    کاش مضراتش رو هم مینوشتید . من روزی 250 گرم تخمه هندوانه بو داده میخورم .

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      در خوردن هرچی افراط کنیم مضر است و خوردن بیش از حد تخم هندونه می تواند باعث چاقی شود زیرا در مقداری ک گفتید کالری معادل ۶۰۰کیلوکالری دارد

      پاسخ