طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده و پنیر راحت و خوشمزه

طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده

 

املت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف با گوشت یا ژامبون یا به صورت ساده تهیه و سرو کنید. شما می توانید املت قارچ و گوشت چرخ کرده را برای یک شام یا نهار خوشمزه نیز تهیه کنید و به دلخواه می توانید از پنیر نیز برای پخت این املت استفاده کنید، افزودن پنیر به املت دلخواه است و می توانید از پنیر پیتزا رنده شده یا ورقه ای استفاده کنید. شما می توانید این املت خوشمزه را با نان تازه سرو کنید. در بعضی از رسپی ها گوشت به همراه پیاز و سیر تفت داده شده است و شما می توانید پیاز را حذف کنید ولی طعم فوق العاده ی به املت می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
قارچ۵ عدد
رب۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
پنیربه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی کره و روغن تفت دهید تا کمی سبک و شیشه ای شود و بعد سیر خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد نوبت اضافه کردن گوشت می باشد و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت خوب تغییر کند و بعد ادویه ها را نیز به همراه گوشت تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه باید قارچ ها را بشورید و در اندازه دلخواه اسلایس کنید و به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و بعد نوبت اضافه کردن رب می باشد. رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و به دلخواه می توانید از گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: پخت املت

در ادامه باید تخم مرغ ها را بشکنید و صبر کنید تا سفید کمی خودش را بگیرد و کمی سفید را هم بزنید و بعد زرده را هم بزنید و با مواد مخلوط کنید و در انتها پنیر ورقه ای یا رنده شده را روی املت قرار دهید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر ذوب شود و بعد به همراه نان تازه این املت را سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت قارچ و گوشت

  1. می توانید از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید آن را حذف کنید و یا از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  3. میزان تخم مرغ با توجه به مواد می توانید کم و زیاد کنید.
  4. می توانید فقط از کره برای خوشمزه تر شدن املت استفاده کنید.
طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده و پنیر راحت و خوشمزه
5 (100%) 1 votes