طرز تهیه املت اسپانیایی خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه املت اسپانیایی

 

معروفترین صبحانه رستوران های اسپانیاست، که با سیب زمینی و تخم مرغ درست می شود ولی در اسپانیا به اسم تورتیلا بیشتر از املت اسپانیایی معروف است اولین رسپی شناخته شده این غذا در سال ۱۸۱۷ پیدا شد، البته بعضی ها پیاز هم بهش اضافه میکنند. لازم نیست داغ خورده شود، می شود برش بزنید و در یخچال نگهدارید و به عنوان عصرانه هم میل کنید. در اضافه کردن مواد می توانید کمی خلاق تر باشید و یا موادی اضافه کنید تا باب میل تان شود. این املت شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی خودمان دارد. این املت را در اسپانیا به عنوان ساندویچ هم میل می کنند. امروز در پارسی دی املت اسپانیایی با سیب زمینی و قارچ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۵ عدد
سیب زمینی۴۰۰ گرم معادل ۲ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل قرمز۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت اسپانیایی

مرحله اول : آماده سازی مواد املت اسپانیایی

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید. فلفل ها را نیز ریز خرد کرده. قارچ ها را شسته و اسلایس کنید. سیب زمینی را شسته و پوستش را بگیرید به برش های تقریبا نازک مکعبی بزنید.

مرحله دوم : آبپز کردن سیب زمینی

سیب زمینی های خرد شده را با کمک بخارپز یا اگر در دسترس نداشتید برای چند دقیقه در آب در حال جوش بریزید ۷ الی ۱۰ دقیقه بگذارید تا آرام بپزد سپس آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم : تفت دادن پیاز

کره را داخل تابه ریخته تا داغ شود سپس پیاز ها را اضافه کرده و مقداری فلفل سیاه و نمک می زنیم سپس فلفل ها را اضافه و تفت دهید قارچ ها را اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا آب اضافی قارچ ها کشیده شود.

مرحله چهارم : پخت املت اسپانیایی

تخم مرغ ها را داخل کاسه همزن بریزید و چند دقیقه با دور تند بزنید تا کمی سبک شود مقداری فلفل سیاه و آویشن به تخم مرغ ها بزنید سپس سیب زمینی های آبپز را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند در ادامه مخلوط پیاز و فلفل و قارچ را اضافه کنید و هم بزنید حالا داخل تابه با ارتفاع مناسب کره ریخته تا داغ شود سپس مواد را داخل تابه ریخته و درب تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا تخم مرغ ها پخته شوند سپس درب را بردارید کمی که طلایی شد طرف دیگر را برگرادنید و خوب بگذارید تا طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت اسپانیایی

  1. می توانید از ژامبون نیز در این املت استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی ها را بجای آبپز کردن سرخ کنید.
  3. می توانید مایه املت را داخل ظرف مناسب ریخته و در فر از قبل گرم شده بمدت ۱۵ دقیقه قرار دهید سپس گریل را روشن کرده تا روی املت نیز طلایی شود.
  4. با اضافه کردن چند عدد زیتون می توانید شکل زیبایی به این املت بدهید.
  5. بجای کره از روغن زیتون نیز می توانید استفاده کنید.
  6. حتما املت با دمای ملایم پخته شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه املت اسپانیایی خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی و قارچ
3.6 (71.43%) 7 votes