طرز تهیه پاستا آلفردو چیکن با پنیر پیتزا و خامه بدون پنیر پارمسان

طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر پیتزا

 

پاستا ها انواع و اقسام مختلقی دارند و شما می توانید این پاستا ها را در طعم ها و مزه های مختلف با گوشت یا مرغ تهیه کنید و برای یک وعده غذایی کامل میل کنید. اگر دوست دارید می توانید از پاستا رشته ای یا پنه یا شکل دار استفاده کنید و این غذای خوشمزه و ایتالیایی را در خانه تهیه کنید. در بیشتر تهیه پاستا آلفردو از پنیر پارمزان استفاده می شود که در این رسپی قرار است یکی از بهترین دستور های پاستا آلفردو با پنیر پیتزا به سبک رستورانی به شما یاد دهیم که بسیار پر کاربرد است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قارچ۲۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
خامه۱۰۰ گرم
شیر۱/۲ پیمانه
سیر۳ حبه
پنیر پیتزا۱/۲ لیوان
پاستا۱۵۰ گرم
ادویه اورگانو یا ایتالیایی۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را آماده کنید برای این کار سینه مرغ را می توانید آبپز کنید و یا می توانید بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی برش بزنید. برای پخت مرغ آبپز نیز باید سینه مرغ را به همراه یک پیاز و سیر کمی ادویه داخل قابلمه انداخته و به همراه آب جوش بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و بعد با کمک چاقو برش بزنید و یا می توانید به صورت برش خرده روی پاستا قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید کمی کره و روغن را داخل یک تابه بریزید و بعد از گرم شدن سیر خرد شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید(اگر مرغ را به صورت خرد شده می خواهید داشته باشید در این مرحله باید به همراه سیر کمی تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند) بعد قارچ های شسته شده و اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده و همزمان در یک قابلمه کمی آب بریزید تا جوش بیاید و پاستا دلخواه را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد

در ادامه شیر و خامه را به مواد قارچ اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سس غلیظ شود و از آب پاستای در حال جوش نیز کمی به مواد اضافه کنید و بعد از نرم شدن آبکش کنید و نیازی نیست روی مواد آب سرد بگیرید و پاستا را به سس در حال جوش اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا

در ادامه مرغ ها آبپز شده را اضافه کنید و در انتها نوبت اضافه کردن ادویه ها و پنیر پیتزا می باشد و هم بزنید تا پنیر ذوب شود و داخل دیس کشیده و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا آلفردو با پنیر پیتزا

  1. اگر مرغ را آبپز کردید به صورت خرد شده داخل مواد بریزید و اگر مرغ را خرد کردید حتما باید با سیر و ادویه تفت دهید تا نرم شود و با مواد ترکیب کنید.
  2. می توانید مقدار پنیر را بیشتر بریزید.
  3. اگر ادویه ایتالیایی ندارید از کمی کاری استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاستا آلفردو چیکن با پنیر پیتزا و خامه بدون پنیر پارمسان
5 (100%) 1 votes